CO-gehalte te hoog

7 reacties

Merk
Nissan
Model
Primera
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 12-03-2003 12:48

[1577] Geachte collega's

Het is mij meermaals opgevallen dat bij Primera's bj 92/94 bij de CO meting voor de APK het stationair Co gehalte veel te hoog is. Berekende Lambda is dan 0.75/0.90 en het CO is tussen de 3 en 7.5%. Weet iemand hier een oorzaak van? Wij losen dit voor de APK vaak op door de vacuum slang van het benzdampfilter los te trekken, maar dat is natuurlijk slechts een noodgreep. Soms gaat de auto wel wat bijregelen maar is erg onstabiel in zijn waardes.