distributie

3 reacties

Opgelost

Merk
Renault
Model
Laguna
Type
Laguna I
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.8 16v F4P
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 27-05-2004 20:15

Doordat de spanner van de multiriem vast was gaan zitten is de multiriem gaan rafelen en in de distributie terecht gekomen. De hele boel aan gort. Nu willen we, na kop revisie, de nokkenassen optijd zetten, maar de tandwielen zitten zo loei vast. Is dat normaal of zit er soms linkse draad op? De assen vasthouden met de stelplaat achter in de assen gaat denk ik niet goed, want ik ben bang dat de nokken afbreken. Tevens nog een volgende vraag: zit in het onderste krukastandwiel geen spie? Moet de centrale bout de poelie en het tandwiel op de plaats houden?