Koppeling probleem

2 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1994
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 24-04-2003 18:49

[2078] We hebben een Golf 1.9 TD met een kapotte koppeling binnengekregen.De originele motor was een AAZ, maar er is ooit een 1Y motor ingebouwd.Probleem is nu om een nieuwe koppeling te monteren, want zowel imitatie als origineel krijgen we niet de juiste koppelingsset.We hebben een koppelingsset voor de AAZ gekregen, maar daar past de drukgroep niet van.De koppelingsset van de 1Y motor leek wel te passen, maar de koppeling trapt hem niet vrij genoeg.De plaat is naar onze mening te dik.

Na lang redeneren gaan we nu de oude plaat, dezelfde maar iets dunner als de nieuwe die we hebben gekregen, monteren en hopen dat de plaat dan wel vrij komt te liggen met ontkoppelen.

Wie herkent dit probleem ?

En morgen weten we of de dunnere oude plaat dit probleem -voorlopig- heeft opgelost.