Geplaatst: 17-10-2006 20:47
[66064] Lanos komt binnen met klacht tikkende motor. Conclusie nokkenas versleten van de inlaat 3e cylinder.
Nieuwe nokkenas stoters en slepers gemonteerd. eerste minuut redelijk rondlopen daarna overduidelijk op 3 cylinders lopen.
Met de Camera in de 3e cylinder gekeken en de inlaat sluit niet goed af.
Kop eraf gehaald tot mijn verbazing sloot de klep toen perfect af.
Kop evengoed weggebracht naar revisie bedrijf en laten opfrissen geen echte oorzaak kunnen vinden maar alles moet goed zijn.
Weer opgebouwd en nog steeds het zelfde probleem.
Cylinder lek test gedaan druk loopt niet weg en is dus perfect maar als ik compressie meet meet ik 0 bar.
Mijn gedachte ging uit naar misschien te veel druk in de stoters waardoor misschien een klep kan blijven openstaan.
Oude stoters weer gemonteerd, (eerst leeg laten lopen) nog steeds het zelfde probleem.
Heeft iemand ooit zoiets aan de hand gehad?
Graag hoor ik iets.
Alvast bedankt.