Technische achtergrond

3 reacties

Merk
Alfa Romeo
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1996
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 10-08-2005 22:24

[36391] Beste alfa technici,

Ben zelf ford monteur en heb een 146 uit 1996 met 117.000 km gekocht. D-riem is net vervangen. Wil eigenlijk jullie mening (technisch) over deze auto. Wat voor manko's kan ik verwachten in de toekomst? De boxer motor loopt een beetje onregelmatig, wat kan dat zijn of is dit normaal?

De motor verbruikt ook een beetje olie. Waarlangs is mij niet bekend. Kan het zijn dat de olie via de klepseals of zuigerveren gaat?

gr. Walter