Extreem hoog verbruik

8 reacties

Merk
BMW
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1995
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 11-04-2002 21:26

[100] Dit probleem betreft een 525iA Touring van 1995. Het benzineverbruik is véél te hoog. In de stad met moeite 1 op 4, op de snelweg zo'n 1 op 8. De motor lijkt mooi rond te lopen, alleen als je erin rijdt, is ie niet supersnel. Er is reeds veel gechecked. Er loopt niets aan, er lekt absoluut niets. Het storingsgeheugen van de Digitale Motorelektronica is uiteraard uitgelezen maar geeft geen storingen aan. De lambdasonde lijkt OK, geen tegendruk van de katalysator of uitlaat, nieuw luchtfilter, benzinefilter en verse bougies. Ook de viergastest is OK. De automaat lijkt OK te schakelen, alleen als het koud is, dan schakelt ie wat laat over. Dit laatste schijnt echter normaal te zijn ? Wat ook typisch is, is dat meteen na de start de benzineverbruiksmeter uit het meetgebied schiet, en dan pas vrij laat na het wegrijden weer binnen meetbereik komt. Hij blijft vervolgens ontzettend lang een hoog verbruik aangeven. Zeker hoger dan bij andere BMW's. Suggesties zijn nu toch de lambdasonde of de temperatuursensor op het blok omdat die Motronic veel kan verbloemen en toch de viergastest kan neppen ? Of is het heeeel wat anders ?