Geplaatst: 24-10-2006 1:07
[66490] Ongeloofelijk maar waar. na een defekte turbo op 133.000 km bestel ik een nieuwe turbo bij opel ORIGINEEL.
Heb deze gemonteerd en wat denk je, na 8 km de nieuwe turbo stuk.
Begin dan met zoeken naar oorzaak maar kan niks vinden, oliedruk is in orde, olie loopt mooi door turbo ( gechekt aan onderzijde van turbo tijdens starten ) dus bestel nieuwe. deze komt toe en we plaatsen hem.
Na nogmaals volledige controle op olie en toestanden, wagen gestart en draait mooi. Proefrit en weerom na ong. 8 km terug turbo naar de kl**en.
Weliswaar zonder rookpluim maar totaal geen vermogen. Heb moeten doorrijden want ik was op de autostrade en na ongeveer 6km verder een enorme rookpluim (olie) achter mij. Met de gevolgen vandien ( boze bestuurders die niets konden zien en vergaan van de stank).
Nu ben ik teneinde raad ik weet het echt niet meer, zouden er nu toch slechte turbo's in de doos gezeten hebbben of heb ik iets over het hoofd gezien.
In ieder geval wat smering betreft die heb ik zowat 10 maal gekontroleerd, trouwens de rookpluim zegt genoeg en ja het was wel degelijk olie en geen brandstof uit de uitlaat. ik ben vertrokken met verse olie in de motor uit de garage en bij terugkomst was deze zo goed als leeg. Allemaal door de uitlaat gejaagd. HELP!!!!!