Geplaatst: 26-05-2003 20:41
[2513] Bij ons in de werkplaats staat een Audi A3 met een 1.8 20v motorcode AGN. Hiervan is de distributieriem geknapt met als gevolg 20 kromme kleppen. Op de zuigers is duidelijk te zien waar de kleppen de bodem geraakt hebben, dat is vrij dicht aan de rand. De afdrukken in de zuigerbodem zijn echter niet diep en er is aan de rand geen teken van scheuren of andere beschadiging. De vraag is of iemand dit vaker heeft meegemaakt en of er ook als dit van bovenaf niet te zien is er toch grote gevolgen zijn voor het draaiend gedeelte(olieverbruik, vast zittende zuigerveren e.d.)????