slechte koude start

4 reacties

Opgelost

Merk
Seat
Model
Ibiza
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.9
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 25-10-2003 23:31

ik heb een probleem met een ibiza tdi van 2001 (90 pk)

Bij de koude start slaat hij pzas na 5 seconden doorstarten aan op 2 cilinders waarna hij langzaam de rest er ook bij pakt.

Nu gaat dit gepaard met vreselijke witte rookwolken en een hoop herrie. 1e conclusie denk je gloeibougies. Gloeibougies eruit, getest, mankeerde niets aan. Toch voor de zekerheid een paar nieuwe erin gedaan en nog steeds hetzelfde verhaal terwijl er toch gegloeid wordt (80A). Ook heb ik de temperatuursensor vervangen maar dit mag ook niet baten. (p.s. geen storingen met vas 5051)