Geplaatst: 02-06-2003 22:54
[2590] Ik heb een Corsa met motortype x1.2xe. Hierbij doet het zich af en toe voor dat bij het wegrijden vanuit stilstand de motor flink inhoudt. Het doet er niet toe of de motor koud of warm is. Het valt mij ook op dat bij overschakelen het toerental van de motor eerst oploopt voordat het terugzakt. Bij aanschaf brande het motorlampje door een storing in de EGR. Na reiniging van de klep heeft dit zich niet meer voorgedaan. Bij uitlezen van het storingsgeheugen en meetwaarden valt mij niets geks op. Volgens de plaatselijke dealer kan dit probleem toch door de EGR-klep veroorzaakt worden, maar zijn er misschien andere mogelijkheden?