Geplaatst: 19-07-2002 20:06
Ik ben sinds maart j.l. in het bezit van een Passat TDI, 110 pk, automaat (4bak). Nu gelopen 82000 km. Met caravan rijdend valt de trekkracht me tegen. Is met iets tegenwind nauwelijks boven de 80 km te krijgen. Bij een lichte helling. b.v. viaduct schakelt hij terug naar 3 en blijft daar dan vaak een poos in hangen. Ik had meer trekkracht gedacht bij een TDI.Solo rijdend is er weinig aan de hand, alhoewel de acceleratie van 60 tot zo'n 80-90 ook nietr erg flitsend gaat.
Kan er iets aan de hand zijn of is het allemaal "natuurlijk" en inherent aan een automaat en moet ik er mee leren leven?