turbodruk (max.limiet overschreden)

27 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Golf
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 17-09-2005 20:32

[38547] hallo,

heb hier een AHF motor 1900 tdi 110pk dus met het volgende probleem:

gaat in noodloop tijdens optrekken en geeft dan foutcode turbo druk te hoog .

heb al zonder vacuum slang op de waste gate vacuumdoos gereden maar maakt geen verschil!

turbodruk loopt op naar ongeveer 2550 mbar.

kan het zijn dat de waste gate vastzit of zoiets dergelijks?

hoever kun je het stangetje van de waste gate normaal bedienen want ik kan deze namelijk maar 2 to 3 mm bewegen.