Geplaatst: 26-03-2005 17:14
[28690] Hebben een Matiz ingeruild met volgens de klant een lekke koppakking.Hele blok zat onder de bruine koelvloeistof die via de dop er overheen was gespoten.Motor liep verder netjes, maar had wel wat overdruk.Kop gedemonteerd en nieuwe koppakking gemonteerd, maar nu houd hij veeel overdruk en ook de kachel wordt niet echt warm.Koelvloeistof was zeer vies en drabbig.Las (nu pas) een item over deze Matiz-kwaal op deze site.Wat is hiervoor de oplossing? Nieuwe kachelradiateur en kop?Zat in de koelwaterkanalen wel veel troep en dat hebben we zo veel mogelijk schoongeblazen, maar blijkbaar niet voldoende.