Geplaatst: 01-01-2004 22:36
[7877] Auto gaat in noodloop tijdens rijden als je het gaspedaal volledig intrapt, en ook als je dit probeert vanuit stilstand of net rollend. Computer laten uitlezen bij mb dealer, geeft aan dat diverse cilinders worden uitgeschakeld ivm kat bescherming, geeft onaannemelijk signaal sonde's (linker en rechter cil.bank)
Bij herstart loopt motor weer op 6, netjes strak, en geeft voor beide sonde ook weer wisselende waarde weer (0,2-0,8) totdat hij weer wordt belast.
Luchtmeter geeft waarde aan van 8 kg/h bij stationair draaien. Volgens referentiegegevens zou dit tussen 10 en 20 kg/h moeten liggen.
Als ik ga rijden met losgenomen stekker van de l.m.m. dan word er een waarde aangenomen door de ecu en gaat hij minder snel in storing, maar als ik doorrijdt gaat hij eveneens ook in noodloop en worden er ook cilinders uitgeschakeld. Wie heeft zoiets al eens bij de hand gehad? Ik verdenk wel de lmm maar weet bijv. van volkswagen dat de motor dan alleen slechter gaat trekken.
Heb bij dealer prijs opgekregen van 313,euro br.ex. Weet iemand of er ook alleen losse stiften te krijgen zijn?
Alvast bedankt voor alle tips.