Geplaatst: 06-11-2006 21:31
[67440] Beste mensen; als Renault monteur ben ik noodgedwongen voor een kennis van mij bezig met een 306 XR en ik heb geen idee wat voor motor daarin zit, benzine in ieder geval; een motornummer kon ik uit het plaatje niet opmaken.
Afijn, het ding lekt koelvloeistof als een bezetene en dat komt van het plaatje wat achterop het waterpomphuis zit. Deze zit met twee M6 boutjes vast maar als ik die losdraai, beweegt de plaat wel maar ik krijg hem er niet af. Ik haalde de distributiedeksels weg en zag dat er aan de voorkant ook wat weggeschoeft kon worden; ook twee M6 boutjes bij de poulie van de pomp.
Het werdt te donker dus ik ben gestopt. Ik wilde nu eigenlijk vragen of er wat speciaals is aan deze pompen, of ik ergens op moet letten? Ik werk dus bij Renault en weet ondertussen dat met de Franse auto's er best wel eens iets "speciaals" kan zijn wat je "net ff moet weten"......
Vandaar deze vraag, alvast mijn hartelijke dank; Wim.