Geplaatst: 07-01-2004 21:54
[8083] Beste collega's,
Bij ons in het bedrijf rijden er meerdere starlets rond waarbij het mij regelmatig opvalt dat ze vooral in de lage toerengebieden schokkerig oppakken als van hieruit geaccelereerd wordt. bijvoorbeel van 20 km/h naar 50 km/h in de 2e versnelling. Heeft dit te maken met vervuiling van de injectoren, eventueel met de ontsteking waar de luchtspleet van de halgever te groot is geworden. Of komt gewoon doordat deze motoren "hoog toerig" zijn en niet houden van deze lagere toerentallen. Nog een conclusie kan zijn dat de injectie-systemen van die tijd nog niet zo fijn ontwikkelt waren dat ze een mooie vloeiende overgang kunnen regelen.
Kanttekening die ik hierbij plaats is dat alle motoren prima voldoen aan de emissie-waarden en verder qua verbruik ook prima scoren.
Zo nu en dan zijn er klanten die hierover klagen.
Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor. Ik hoor t graag van jullie!
Alvast bedankt!