meet inlaatdrukverschil / turbodruk te hoog

6 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1998
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 03-08-2003 11:58

[3281] systeem is uit gelezen ik werk trouwens met VAG.COM oplabtob .VAG.COM werkt op zich wel goed maar ik moet nog wel een beetje ervaring op doen.Een Nederlandse handleiding zou wel handig zijn.De turbo druk piekt af en toe bij vol doortrekken kan je mooi zien in scoop gedeelte (grafiek).

De labtob geeft aan dat er luchtdruk verschil wordt gemeten in inlaat met als component druksensor op inlaatbuis (zwarte buis die van egr naar intercooler gaat sensor zit rechts voor op buis).Codes weet ik effe niet meer uit mijn hoofd.

Die sensor hebben we een nieuwe op gehad dat helpt niet.

De contr punten hebben we allemaal geprobeerd,probleem blijft.Wat ik nou niet helemaal begrijp is hoe komt ie nou aan drukverschil.Meet bv sensor op inlaatbuis die de labtob als kapot component geeft de bovenste waarde en waar wordt dan die andere waarde van daan gehaald(referentie waarde).Wordt die soms gemeten in de LMM en zou toch stiekem de LMM stuk zijn. Bij normaal rijden (niet boven de 80 kmh en vlot doorschakelen) gaat het vrij lang goed .Maar de fout komt er volgens mij ook in bij gas los laten (drukval / onderdruk ? )

Die LMM gaan we nog proberen maar we moeten nog effe de zelfde auto regelen om te wisselen komt goed.