Geplaatst: 16-06-2003 16:38
[2684]
Ik heb een probleem met mijn Omega 2,5 DT (automaat). Na een lange (snelle) rit in Duitsland merkte ik, na het verlaten van de autobaan, dat bij het optrekken er nog nauwelijks vermogen is. Geen probleem met het toerental, maar het lijkt alsof er geen turbo meer is. Het verbruik in de hoogste versnelling wil ook gewoon niet hoger dan 9,4 ltr/100 km.
Bij lang doortrekken (5 minuten) haalt ie nog 160. Dat dus bij een verbruik van 9,4 l/100km.
In de garage bleek dat de druksensor in orde is. De by-pass klep zit ook niet vast. De turbo is gemakkelijk met de hand draaibaar.
Stationair loopt ie normaal. Tot 40 km/uur trekt ie redelijk normaal en daarna is 't een slakkegangetje. Ik kan nog net van een vrachtwagen winnen. De kick-down van de automaat werkt ook normaal. Er is geen slang los van het turbo systeem. Diesel filter en luchtfilter zijn vernieuwd.