Oliedruklampje gaat branden

9 reacties

Merk
Seat
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 11-02-2002 8:28

[349] Bij een Ibiza 1.6 met een ALM motor (bouwjaar 2000) gaat bij verhoogd toerental, vanaf ongeveer 1500 tpm, het oliedruklampje branden. Ook klinkt het geluidssignaal. Wij hebben de oliedrukschakelaar vernieuwd > geen resultaat!.

Daarna de oliedruk opgemeten, deze was 5 bar stationair en op toeren ruim 6 bar, dus ruim voldoende.

Alsnog de nieuwe oliedrukschakelaar gecontroleerd, maar deze blijkt goed te werken.

Hierna storingscode van het instrumentenpaneel uitgelezen >

geen storingscode aanwezig!

Ook het verwijderen van de radio-zekering gaf geen verschil

(de radio-units bij dit type auto geeft dikwijls ook veel problemen)

Wie weet een oplossing? (de dealer in ieder geval niet!)