Geplaatst: 20-09-2005 18:09
[38747] Hallo allemaal, we hebben hier een passat met een kapotte automaat. Koppelomvormer kapot en teveel slijpsel... automaat dus laten reviseren. Nu komt het probleem: Als de bak terugschakelt van 5 naar 4, gebeurd dit met een harde klap. De auto is al compleet teruggeweest naar het revisiebedrijf, speedsensoren vervangen in de bak, alles is uitgelezen zonder foutcodes erin. Het lijkt erop dat de Bak computer kapot is, kent iemand dit probleem of heeft ervan gehoord? Als je de gasklep tijdens het rijden een beetje openhoudt en dan met je linkervoet afremt, schakelt de bak wel netjes terug. De gaskleppositiesensor hebben we uitgelezen maar deze loopt netjes van 0 naar 100%. Wordt dit dan inderdaad via de versnellingsbakcomputer afgeregeld? Het is trouwens een ZF-5HP-19FL bak. Ik hoop dat iemand dit probleem kent of ervan heeft gehoord. Groeten, Clemens