Geplaatst: 23-03-2003 18:51
[1689] We hebben een golf IV in de werkplaats staan waarvan de spanrol kapot is gegaan.Motorcode AHW 1,4L uit 1999
De auto heeft een maand geleden een kleine beurt + keuren bij ons gehad.Hier was toen nog niks vreemd aan de hand.De riem is volgens volkswagen onderhouds vrij.
De klant had een raar geluid gehoord naar ongeveer een week nadat de beurt was uitgevoerd.Hij is hier mee blijven doorrijden totdat het niet meer deed.
Op de spanrol zit een plastic wiel geperst,deze was kapot gegaan.hierdoor ging de riem slap staan en is op een gegeven moment versprongen.Gevolg zuigers hebben de kleppen geraakt en de cilinderkop moet dus gedemonteerd worden.
Mijn vraag is:heeft iemand al eens eerder een kapotte spanrol gehad bij deze motor (AHW)?zo ja,was er toen ernstige schade?