ABS lampje brandt spontaan

3 reacties

Merk
Ford
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1993
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 26-09-2002 22:14

[762] Ik heb een probleem met de abs van een ford explorer. Als de auto gestart wordt lijkt alles ok, abs lampje gaat uit. Vervolgens gaat hij soms spontaan branden, soms tijdens rijden, soms nog tijdens stilstaan. Contact uit en opnieuw starten zorgt ervoor dat hij vervolgens uit blijft. Het lijkt op een stroomstoring, maar vervangen van o.a. relais, schoonmaken van stekkers e.d. hebben niet geholpen. Omdat het lampje soms aanspringt als hij nog stilstaat zijn het volgens mij niet de wielsensoren o.i.d.