weinig vermogen

3 reacties

Merk
Opel
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 22-06-2003 14:04

[2732] hoi het betreft weeral hier en probleem die zich af en toe voordoet,waardoor ik de ecu heb laten uitlezen en er kwam het volgende foutcode op(EGR magneetventiel).ik heb de EGR klep gedemonteerd,proper en gangbaargemaakt.ik ook bij de vacuumpomp de onderdruk gemeten 800 mBAr.ik heb de rubers die gescheurd zijn die naar de magneetventiel en klep vervangen.ik heb ook de turbodruk gemeten tijdens het rijden(dus bij belasting)was ongeveer 750mbar overdruk.En tussen haakjes ik heb de luchtmassameter met carburator reiniger gekijst.De auto heeft geen abnormaal zwarte rook.en de probleem doet zich voor bij het rijden op de autostrade tegen ongeveer 100km/u ,en tussen 2200t/m en 3000t/m.Dan gaat de motorstoringlampje aan op de dachbord oplichten en blijft aan tot ik weer onder en bepaalde snelheid kom gaat die uit of als ik de motor afzet en terug opstart.Nog en heel belangrijke opmerking als ik de autostrade op rijd en rijd ineens over de 100km/u dan komt de probleem ni zo er voor.Wat zou het kunnen zijn.

alvast bedankt.