Geplaatst: 13-06-2003 8:44
[2653]
Ik had al eens eerder gemeld dat ik problemen had met mijn climatcontrol dat deze vaak te heet werd. Nu lijkt er inderdaad een NTC weerstand in je climatcontrol te zitten die volgens mij de binnen temperatuur meet (climacode 1). Deze zit links achter het roostertje met daarachter een motortje. Nu heb ik deze weerstand schoongemaakt, er zat aanslag op. Echter werd na schoonmaken het nu weer steenkoud in de auto, hij meette 46 graden waardoor de airco in vol vermogen schoot. Na opnieuw schoonmaken was hij weer zoals het was. Denk dat het NTC weerstandtje niet goed meer is, waardoor hij nu dus te heet wordt (ondanks hij normale waarde geeft).
Vraag is nu heeft iemand enig idee wat voor NTC weerstandje erin zit, het is een heel klein plat rechthoekig weerstandje.