Geplaatst: 08-11-2006 17:30
Klant had al lang klacht dat auto (soms ) niet aansloeg.(koud of warm).
Toen geen fouten.
Maar het probleem word nu erger.
Nu half jaar later.
Motor start goed rond.
Uitgelezen - BDP Sensor.
Tijdens starten slaat de toerenteller naar 3000 (waneer hij niet aanslaat).
Bij de 4e keer starten werkt de toerenteller wel goed en slaat hij ook aan.
Verder is mij opgevallen dat er een vreemd signaal op de signaal draad(BDPsensor) staat waneer
de auto net op contact staat (op het moment dat je normaal de dieselpomp ook hoort.)
Ga morgen de BDP sensor verv.(kan nooit geen kwaad bij REN.)
Maar ik hoor vaak dat de startmotor dit ook kan veroorzaken.
Is dit dan op te lossen door draden te verleggen of alleen op te lossen door NW startmotor.
Weet iemand wat er dan evt aan de startmotor mankeerd.
Alvast bedankt
Oiram