Geplaatst: 17-09-2005 21:16
[38550] hallo beste mensen,
sinds enige tijd kampt een collega van me met problemen met een golf 16v zonder abs.
het probleem is als volgend,
bij apk bleek dat de auto op de achteras niet voldoende remkracht had.
na een visuele controle meende men dat er een remslang verkeerd gemonteerd zat op de remklauw achter.
nadat men deze remslang op de juiste gemonteerd had en het systeem wilde ontluchten,bleek dat dit niet meer ging.
de auto heeft/had zelfs helemaal geen druk meer!
sinds dit probleem zich voordoet heeft men o.a. de hoofdremcilinder vernieuwd,andere remklauwen achter,nieuwe remkdrukbegrenzer op de achteras,andere rembooster en diverse manieren van ontluchten geprobeerd maar allen zonder resultaat.
zelf ben ik ook even een kijkje gaan nemen maar ik begrijp het ook niet,heb zulk probleem ook nog niet eerder meegemaakt.
de monteur die er tot nu toe aan gewerkt heeft zit met de handen in het haar en ik zou het eerlijk gezegd ook niet verder weten.
heeft iemand dit ooit meegemaakt?
of heeft iemand mischien nog een idee waar het gezocht kan worden?
op het moment dat ik daar ben geweest heb ik geen lekkages kunnen ontdekken.
Groetjes,enrico