Geplaatst: 09-10-2001 15:16
[293] Wij hebben bij een Opel Vectra 1.6i van 1992 een andere motor gemonteerd uit eveneens een Vectra van bouwjaar 1990 met dezelfde motorcode. Deze motor komt uit een voor ons bekende auto en liep zeker 100% goed.Als de Vectra 1992 met nieuwe motor loopt dan loopt hij prima.Met de koudstart slaat hij redelijk snel aan maar lijkt het alsof de ontsteking niet goed staat. Hij start met een ongelijkmatig toerental.Met warme motor duurt het 10 tot 15 seconden voordat hij loopt. Met plankgas slaat hij iets sneller aan. Onze monteur heeft het motormanagement door gemeten en ook na een lange rit treedt er geen verbetering op.