Bekijk oorsponkelijke vraag
Probleem
De Citroën DS3 met 1.6 THP-motor begint na enkele minuten stationair draaien in meerdere cilinders over te slaan. De foutcode P0087 – brandstofraildruk te laag verschijnt af en toe. De lage druk blijft stabiel op 5 bar. Na starten loopt de hoge druk direct op naar circa 50 bar, maar zakt na enkele minuten regelmatig terug naar ongeveer 25 bar, waarna de motor schokt. Hoe langer de motor loopt, hoe vaker de druk inzakt.
Aanvulling toevoegen
Oplossing
De oorzaak ligt in de hogedrukbrandstofpomp, die bij de THP-motor bekend is om slijtage en gevoeligheid voor E10-brandstof. De pomp verliest bij warme motor de benodigde capaciteit, waardoor de raildruk wegvalt. Vervanging van de hogedrukpomp lost het probleem op.
Injectorvervuiling, hoe los je het op?
Back to basics: Praktijk én theorie van een injectorstoring