Menno van Beusekom, Autocentrum Gennep: 'Gastvrijheid is nummer één'

Menno van Beusekom groeide op in een horecagezin. Gastvrijheid en klantgerichtheid zijn hem bijna letterlijk met de paplepel ingegoten. Dat kwam goed van pas toen hij samen met zijn vader Autocentrum Gennep overnam. Vier vragen aan Menno.

Online scoren jullie zeer hoog op gastvrijheid. Wat is jullie geheim?

Vier vragen aan:

Naam: Menno van Beusekom (geheel rechts op de foto)
Leeftijd: 35 jaar
Bedrijf: Autocentrum Gennep
Opleiding: IVA Driebergen

“In de horeca is gastvrijheid basisregel nummer één. Van mijn vader heb ik geleerd om anderen te behandelen zoals ik zelf behandeld wil worden. In dat opzicht is een autobedrijf niet anders dan een hotel of een restaurant.”

“Gastvrijheid zie ik als een dynamisch proces. Ik ben continu op zoek naar nieuwe mogelijkheden om het net wat anders en beter te doen dan anderen. Zo blijf je klanten verrassen.”

Hoe gaan jullie in coronatijd om met gastheerschap?

Het begint met zelf het goede voorbeeld geven”

“Gastvrijheid betekent ook dat we luisteren naar de behoeften van anderen. Door Corona merken we dat mensen anders met ons communiceren. Veel klanten willen liever eerst bellen, mailen of appen voordat ze langskomen. Daar spelen wij op in.”

“Naast onze website en Facebook-pagina zijn we begonnen met WhatsApp Business. Online spreken we klanten op dezelfde persoonlijke manier aan als in de showroom.”

Uit de OOMT Gastvrijheidscheck kwam naar voren dat jullie team ook goed scoort op klantgerichtheid. Hoe pakken jullie dat aan?

“Het begint met zelf het goede voorbeeld geven. Vervolgens is het een kwestie van oefenen, herhalen en volhouden. De OOMT Gastvrijheidscheck is een bevestiging dat we op de goede weg zijn, en het laat duidelijk zien wat we beter kunnen doen.”

Welke showroom vind jij belangrijker: de fysieke showroom of de online showroom?

Ga het gesprek aan

Het is waardevol om te weten hoe klanten jouw dienstverlening ervaren. Ga het gesprek aan met klanten en betrek medewerkers daarbij. Weten hoe je dat aanpakt? Neem contact op met de OOMT Servicedesk via 0800-0155 of mail naar servicedesk@oomt.nl

“Ze zijn allebei belangrijk, maar ik denk dat de online showroom in deze tijd mega belangrijk is. Nieuwe klanten kijken eerst online wat anderen van jouw bedrijf vinden. Daarom laten wij online veel van onszelf zien. We plaatsen persoonlijke berichten op Facebook en we plaatsen klantreviews van Google en Klantenvertellen.nl op onze website.”

“Mond-tot-mondreclame blijft de beste reclame. Wij kunnen zelf wel zeggen dat we gastvrij zijn, maar als anderen dat zeggen, heeft dat veel meer impact.”

Dit is een partnerartikel van OOMT / bekijk hier ook hun partnerdossier.

Foto: Shutterstock

Bovag Autowasbon als klantenbinder voor het autobedrijf

Bovag lanceert de Bovag Autowasbon. Autobedrijven kunnen die cadeau doen aan klanten na een APK of onderhoudsbeurt.

Foto: Shutterstock

ATC-livestream: auto hacken, hoe groot is het gevaar?

Auto's zijn steeds vaker permanent verbonden met het internet. Dat biedt voordelen, maar dergelijke 'connected cars' lopen ook, net als computers,...

Foto's: Peter Aansorgh

Banden retreaden: zo werkt het

Versleten banden kunnen van een nieuw loopvlak worden voorzien. Hoe werkt dit banden retreaden? Dat lees je in dit artikel.

Foto: Shutterstock

EV voor het eerst populairder dan diesel op tweedehandsmarkt

Elektrische voertuigen hebben diesel voor het eerst in een jaar overtroffen in populariteit, terwijl hybride benzineauto's een historisch hoge...

Foto: Shutterstock

Verkoop elektrische auto's stijgt met 9,6%

Er werden in april 9.092 nieuwe EV's geregistreerd, een stijging van 9,6 procent ten opzichte van de 8.299 geregistreerde EV's in april 2023.

Wat we van Jan en Jay Vos kunnen leren? "Goed communiceren en doen wat je zegt!"

Trots op mijn bedrijf - Vader en zoon runnen samen Vos Voertuig...

Vader en zoon Jan en Jay Vos runnen samen Vos Voertuig Service in Heino. Een kleine garage die grote waardering ontvangt.

Het concept voor deze hypermoderne super-EV is ontworpen door het team van het London Advanced Design Centre van MG. foto: MG

MG viert 100-jarig jubileum met concept voor elektrische supercar

MG onthult tijdens de Beijing International Auto Show 2024 de EXE181 concept car. De spectaculaire, elektrische supercar is een eerbetoon aan...

Zeker, EV wint onvermijdelijk terrein. Maar dit beeld is nog lang niet uit de werkplaatsen verdwenen. - Foto: Shutterstock

Column Hugo Claver: verbrandingsmotor staat nog lang niet schaakmat

Leuk, al die equipment, parts en tools voor elektrische auto's, maar de realiteit is dat het in het doorsnee autobedrijf nog vooral benzine- en...