Alex Gelbcke nieuwe CEO Fource

Vanaf 1 september 2020 verwelkomt het managementteam van LKQ Europe en Fource, Alex Gelbcke, een bekende en gerespecteerde veteraan uit de auto-industrie. Er is een overgangsperiode tot het einde van 2020, waarna Alex de functie van CEO overneemt van de huidige CEO Sinon Galvin.

Gelbcke heeft meer dan vijfentwintig jaar ervaring op het gebied van management, marketing, sales en operations. Opgedaan bij bedrijven zoals Total en Tenneco.

Sinon Galvin, de huidige CEO van Fource: ‘’Ik ben ervan overtuigd dat Alex’ combinatie van branche-ervaring en sociale en communicatieve vaardigheden hem in staat zal stellen om de Benelux- en Franse teams naar het volgende niveau te leiden.’’

Franz, CEO van LKQ Europe legt uit; ‘’Galvin heeft een succesvolle en bewogen periode doorgemaakt bij Fource, waar hij sinds 2014 aan het roer staat. Een periode gedomineerd door vele overnames in Nederland en België. Ook in Frankrijk is er een sterke groei geweest. De daaropvolgende overgang is om van zelfstandige bedrijven naar één functionele onderneming te gaan.

Positie versterken

Het is nu aan Alex om het Europese integratieprogramma van één LKQ Europe te ondersteunen. De leidende marktpositie van Fource in de regio te versterken en de best mogelijke klantervaring te creëren. Ook zal hij verantwoordelijk zijn voor het voltooien van de integratie van ons bedrijf in België, om zowel autobedrijven als resellers te bedienen, en om de groei in Frankrijk te faciliteren”.

Gelbcke zegt: “Ik ben zeer verheugd om deel uit te maken van het LKQ Europe en Fource-team, dat een duidelijke visie en een fantastische drive voor de industrie heeft getoond. Deel uitmaken van LKQ Europe en Fource is een droom voor iedereen die, net als ik, die gepassioneerd is over de Independent Aftermarket en deze wil zien ontwikkelen door uitmuntendheid en innovatie.”

Belangrijke regio

Hoewel de Fource regio klein is ten opzichte van de andere Europese LKQ-regio’s zoals Duitsland is het wel belangrijk voor LKQ Europe. Franz: “Fource heeft veel kennis op het gebied van digitalisering en logistiek. We investeren hier in een nieuw centraal distributiecentrum dat onze logistieke positie in de markt zal verstreken, zowel in Nederland als in Europa.”

Gelbcke krijgt de tijd om zich vertrouwd te maken met Fource en LKQ Europe, waarbij hij tot het einde van het jaar nauw samenwerkt met Sinon Galvin om een soepele overgang te waarborgen.

Over LKQ Europe

LKQ Europe, een dochteronderneming van LKQ Corporation, is de toonaangevende distributeur van auto-onderdelen voor auto’s, bedrijfswagens en industriële voertuigen in Europa. De organisatie heeft ongeveer 27.000 medewerkers in meer dan 20 Europese landen met een netwerk van 1.100 vestigingen en een omzet van meer dan 5,2 miljard euro in 2019.

De groep is in heel Europa vertegenwoordigd door Euro Car Parts, Fource, Rhiag Group, Elit, Auto Kelly, Stahlgruber Group en recyclingspecialist Atracco.

Foto: Shutterstock

Schadeherstelmarkt in 2030: complexe en meer gestuurde schade vraagt...

Hoe staat de schadeherstelmarkt ervoor in 2030? Het antwoord op die vraag was het belangrijkste ingrediënt van Bovags eerste schadeherstelcongres....

Foto: Shutterstock

RDW pakt illegale online APK aan

De RDW heeft onderzoek gedaan naar aanbieders van illegale online APK. Bij 34 bedrijven werd de keuringsbevoegdheid ingetrokken, of ze kregen een...

Afbeelding: RDW

Kentekenbewijs verandert, conformiteitsbewijs bedrijfsauto's verdwijnt

Het kentekenbewijs verandert vanaf half juni 2024. De afgifte van conformiteitsbewijzen voor lichte bedrijfsauto's wordt na de invoering ervan...

Europa zal naar verwachting in 2030 ver voorop lopen met batterij-elektrische auto’s, de VS en meer nog China zullen ook gaan voor hybrides, verwacht Bosch. - Foto: Bosch

Toekomst volgens Bosch: batterij, waterstof én verbrandingsmotor

Een kruispunt, zo noemde Bosch zijn jaarlijkse business update. De autobranche moet en zal in veel opzichten veranderen, maar niet in één richting....

Hoe voorkomt Europa dat het straks aan de Chinese stekker ligt? - Foto: Shutterstock

Emissievrij vervoer zonder Chinese stuntaanbiedingen, hoe moet dat?

Hoe stimuleren we de Europese markt voor schoon, emissievrij vervoer? Maar graag zonder goedkope aanbiedingen uit China, als de export...

Innovam en Noorderpoort versterken samenwerking om schadeherstel- opleiding verder te verbeteren. Van links naar rechts: Marchel Arling (directeur techniek Noorderpoort), Peter Hazenberg (teammanager automotive opleidingen Noorderpoort), Rutger Huijsman (teamleider schadeherstel Innovam) en Herme Bruin (directeur Innovam). - Foto: Innovam

Opleiding schadeherstel naar hoger niveau met Innovam en Noorderpoort

Innovam en roc Noorderpoort in Groningen versterken de bestaande samenwerking om de opleiding schadeherstel verder te verbeteren.

Het ontwikkelingscentrum voor batterijen van Mahle in Stuttgart. - Foto: Mahle

Mahle: focus op elektrificatie, maar geen ban op brandstofmotor

Toeleverancier voor de auto-industrie en aftermarket Mahle sloot 2023 af met een recordomzet. Daarmee kruipt het bedrijf uit een financieel dal....

Foto: Shutterstock

Standox Xtreme bespaart schadeherstelbedrijf tijd en geld

Het Standox Xtreme-systeem biedt het schadeherstelbedrijf razendsnelle procestijden en een lager energieverbruik.