Medewerkers met financiële problemen helpen? Kijk het webinar terug
Een groeiend aantal huishoudens heeft te maken met financiële problemen. Oorzaken zijn vooral de hoge inflatie en de onstabiele energiekosten. Medewerkers die hiermee te maken hebben, functioneren vaak minder goed op hun werk. Ook hun gezondheid kan hieronder lijden. Hoe herken je als werkgever dat een medewerker geldzorgen heeft? Wat doe je als je als medewerker geldzorgen hebt? Hiervoor biedt OOMT het traject budgetcoaching.
Delen
Kopieer link
facebook
twitter
linkedin
E-mail
Budgetcoach Pauline Mulder van het Nibud zegt dat financiële problemen bij medewerkers al lang bestaan. “Door de stijgende energieprijzen en de oplopende inflatie krijgen nu meer huishoudens ermee te maken, terwijl zij in het verleden nooit financiële problemen hebben gehad”, legt ze uit. Ze schat in dat er nog veel van dit soort huishoudens ‘zich onder het wateroppervlak’ bevinden. “Betaalafspraken kun je eenvoudigweg niet blijven maken.”
En daar komt nog een tweede uitdaging bij. Want wanneer een medewerker gebruik wil maken van financiële regelingen, dan krijgen ze te maken met complexe regelingen”, stelt ze. “Dat is de wereld waarin medewerkers zich staande moeten houden.”
Bekijk hier het webinar terug over budgetcoaching: