Dít zijn de finalisten van 'Bedrijfs- & Autotechnicus van de Toekomst'!

Dít zijn de finalisten van 'Bedrijfs- & Autotechnicus van de Toekomst'!

Een Volkswagen Caddy die niet meer communiceert, diagnosestellen aan een voertuig waarvoor je geen diagnosesysteem hebt, Picodiagnose aan de EGR-klep en een Iveco Daily die wel start, maar niet aanslaat. De skills van de halvefinalisten van AMT's 'Bedrijfs & Autotechnicus van de Toekomst' werden in de praktijk getest. Wie zien we op 9 maart terug in de finale?

Melvin van der Vegt (ROC Tilburg), Anass Laoui (ROC Midden Nederland), Ralph van der Boorn (Summa Automotive) en Loek Meyers (Arcus College) zijn alle vier leerling-autotechnici. In de werkplaats van TAC Academy in Waalwijk bogen zijn zich over de vier praktische opdrachten.

De eindresultaten lagen dichtbij elkaar. Loek en Melvin behaalden de hoogste beoordelingen en hebben zich dus geplaatst voor de live finale op 9 maart a.s..

Bij de bedrijfswagens was het de beurt aan Thimo Heijkoop (ROC Midden Nederland), Myron Driesen (Koning Willem I College), Berry van de Sande (Summa Automotive) en Thomas Hidding (Summa Automotive) om te laten zien wat zij in huis hebben.

Het verschil in de eindresultaten was slechts een kwestie tienden. Berry en Thomas trokken aan het langste eind en ook zij hebben zich geplaatst voor de finale.

Kijk mee!

Met eigen ogen zien hoe de mannen de mouwen opstroopten en streden voor een plek in de eindstrijd? Kijk in onderstaande video hoe de halve finale verliep:

De live Finale bekijken?

Dat kan! De spectaculaire eindstrijd van AMT's 'Bedrijfs- en Autotechnicus van de Toekomst' zenden we op 9 maart live vanuit de studio uit. In een spannende show zie je de individuele finalisten én de beste scholen in actie. Aanmelden is gratis en doe je hier.

De finalisten zijn bekend. Wie volgen Thijs van Grinsven en Joey Swinkels op als Autotechnicus en Bedrijfsautotechnicus van de Toekomst?

Voor een nieuwe turbo is het gieten van de verschillende metalen onderdelen noodzakelijk. Voor deze gereviseerde van C&E Turbochargers hoefde dat niet..

Trend in revisie zet door: meer elektronica

Tijdens de garantieperiode worden onderdelen vaak door de fabrikant vervangen, maar zodra deze periode voorbij is, wordt revisie aantrekkelijker....

Foto: Shutterstock

Column Erwin den Hoed: 'Zonnige toekomst voor schadeherstel én...

Erwin den Hoed was voor AMT bij Bovag's eerste schadeherstelcongres. Hij zag een zonnige toekomst voor schadeherstellers én voor gereviseerde...

Een Maserati 4.9 V8 ombouwen naar dry sump-smering betekent lang zoeken naar de juiste onderdelen die ook nog eens duur zijn. Bert Hijnekamp houdt wel van dit soort uitdagingen. “Als een klant het wil betalen, kunnen we alles maken.” - Foto: Mike Tekst & Beeld

Zo lost HRW tekort aan revisietechnici op: 'Ik verzamel...

"In Nederland staan drie keer zoveel krukasslijpbanken als dat er mensen zijn om ze te bedienen. Revisietechnici zijn schaars", zegt Bert Hijnekamp...

Foto's: Peter Aansorgh

Stap voor stap: CVT reviseren

Revisiespecialist Christian de Vos van Autrans laat zien hoe revisie van een Continu Variabele Transmissie, oftewel CVT, in zijn werk gaat.

Foto's en video: Mike Tekst & Beeld

Van Kronenburg Engines: de motor achter het succes | VIDEO

Motorrevisie is topsport. Dat is wel duidelijk na een bezoek aan Van Kronenburg Engines. Met een combinatie van ervaring, gevoel en een modern...

De kleine platte schroevendraaier heeft Julia altijd bij zich. "Je kunt er zoveel mee doen, eigenlijk meer dan je verwacht." Foto: Koos Groenewold

Trots op het vak: Julia Jurriens, winnares Skills Heroes

Julia Jurriens, werkzaam bij Ekris BMW en Mini Arnhem, is onlangs uitgeroepen tot winnares van Skills Heroes, dé vakwedstrijd voor mbo-studenten in...

Drie achtcilinder lijnmotoren met een inhoud van 80 liter helpen deze duwboot aan stuwkracht. Voor een scheepstechnicus zijn het maar kleintjes.  - Foto: Gert te Lintelo

Groot, groter, grootst: zo houdt Bolier scheepsmotoren tot 16.000 kW...

Vraag je jezelf, terwijl je in zo'n overvolle motorruimte probeert een schroef te bereiken, ook wel eens af of je handen nou zo echt groot zijn of de...

De remote-interface is verbonden met het voertuig. Zo kan het via internet op afstand worden uitgelezen met de OEM diagnosetool van VAG (ODIS).

Clever eXpert diagnose: VW Tiguan met cilinderoverslag (twee keer)

Een autotechnicus stelt diagnose aan een VW Tiguan 2.0, 125 kW (CAWA) uit 2008. Het motorstoringslampje brandt en de auto slaat niet aan. Hij...