Werkplaatsformules: Wat vind jij, kan je nog zonder?

"Als onafhankelijk autobedrijf kan je niet overleven als je je niet aansluit bij een garageformule." Hoe kijk jij tegen deze stelling aan? Ben je aangesloten bij één van 40 garageformules die ons land kent? Of blijf je liever zelfstandig opereren? Deel je ervaring met werkplaatsformules en scoor een tool van Beta.

Het werkplaatsformulelandschap in Nederland is uitgebreid en divers. Van ‘lichte’ concepten die inkoopvoordeel van onderdelen opleveren, tot concepten die je compleet ontzorgen: van het bord aan de gevel tot opleidingen, helpdesk en marketing.

Garageformules gaan ver in het ondersteunen van hun deelnemers. Technische ontwikkelingen gaan vliegensvlug, fabrikanten zijn ‘connected’ met elke nieuwe auto die van de band af komt rollen. Als je deel uitmaakt van een groot netwerk van autobedrijven, zijn je kansen op ‘overleven’ dan groter?

Beantwoord de vragen en maak kans op één van de 30 sets vormbare haken. Handig, bijvoorbeeld voor het ondersteunen van de remklauwen tijdens het vervangen van de remblokken.

Kleine bordjes

Naast de garageformules kennen we ook een heleboel sub-formules. De bordjes aan de gevel waarmee jij je klant je extra diensten of specialisme laat zien. Denk aan Trekhakencentrum, Kentekenloket, Hella Service Partner en EV/Hybride- of Turbospecialist, etc.

Maakt een garageformule het verschil?”

In AMT 11 besteden wij aandacht aan het Thema Werkplaatsformules. Maakt een garageformule het verschil? Bij welke formule ben jij aangesloten en waarom? Beantwoord  onderstaande vragen en scoor een tweedelige set vormbare haken van Beta Tools. We mogen er 30 weggeven!


Annemiek van de Heg

Annemiek van de Heg

Hoofdredacteur

Annemiek studeerde journalistiek aan de Hogeschool Windesheim. Ze had haar eigen autobedrijf, werkte voor 4WD Magazine en organiseerde 4WD-evenementen. Toen Annemiek in 2016 voor de eventsafdeling van AMT-uitgever Vakmedianet aan de slag ging, had ze als freelancer al diverse artikelen voor AMT geschreven. Sinds september 2017 doet ze dat full-time. Annemiek vulde lange tijd olie bij in haar Peugeot, maar rijdt nu haar droomauto. Een BMW 1 Serie.

Foto: Shutterstock

Bovag Autowasbon als klantenbinder voor het autobedrijf

Bovag lanceert de Bovag Autowasbon. Autobedrijven kunnen die cadeau doen aan klanten na een APK of onderhoudsbeurt.

Foto: Shutterstock

ATC-livestream: auto hacken, hoe groot is het gevaar?

Auto's zijn steeds vaker permanent verbonden met het internet. Dat biedt voordelen, maar dergelijke 'connected cars' lopen ook, net als computers,...

Foto's: Peter Aansorgh

Banden retreaden: zo werkt het

Versleten banden kunnen van een nieuw loopvlak worden voorzien. Hoe werkt dit banden retreaden? Dat lees je in dit artikel.

Foto: Shutterstock

EV voor het eerst populairder dan diesel op tweedehandsmarkt

Elektrische voertuigen hebben diesel voor het eerst in een jaar overtroffen in populariteit, terwijl hybride benzineauto's een historisch hoge...

Foto: Shutterstock

Verkoop elektrische auto's stijgt met 9,6%

Er werden in april 9.092 nieuwe EV's geregistreerd, een stijging van 9,6 procent ten opzichte van de 8.299 geregistreerde EV's in april 2023.

Wat we van Jan en Jay Vos kunnen leren? "Goed communiceren en doen wat je zegt!"

Trots op mijn bedrijf - Vader en zoon runnen samen Vos Voertuig...

Vader en zoon Jan en Jay Vos runnen samen Vos Voertuig Service in Heino. Een kleine garage die grote waardering ontvangt.

Het concept voor deze hypermoderne super-EV is ontworpen door het team van het London Advanced Design Centre van MG. foto: MG

MG viert 100-jarig jubileum met concept voor elektrische supercar

MG onthult tijdens de Beijing International Auto Show 2024 de EXE181 concept car. De spectaculaire, elektrische supercar is een eerbetoon aan...

Zeker, EV wint onvermijdelijk terrein. Maar dit beeld is nog lang niet uit de werkplaatsen verdwenen. - Foto: Shutterstock

Column Hugo Claver: verbrandingsmotor staat nog lang niet schaakmat

Leuk, al die equipment, parts en tools voor elektrische auto's, maar de realiteit is dat het in het doorsnee autobedrijf nog vooral benzine- en...