Blog: Standje overleven

Blog: Standje overleven
Thuiswerkdag nummer 3 en de deadlinedag van AMT 3. Voor vele in de autobranche is thuiswerken geen optie.

Ontastbaar, onzichtbaar, ver weg en ineens heel dichtbij. Met afschuw zie ik de gevolgen van het coronavirus. Een griepvariant waarvan we begin van het jaar nog dachten: Ach, dat daar in China, dat waait verder wel over. En nu is mijn derde, verplichte thuiswerkdag een feit...

Dankzij online systemen kan de AMT-redactie blijven werken, al vraagt dat wel wat van ons aanpassingsvermogen. Voor veel autobedrijven vergt het meer, thuiswerken is lastig en dus zie je in allerijl bedachte antivirusmaatregelen.

“Wij dragen handschoenen, desinfecteren stuur en versnellingspook en als het kan laten we een brug tussen de werkplekken vrij”, stuurde een van de AMT Garageforum Topmonteurs in de groepsapp. Een eenpitter legt uit dat hij zo min mogelijk contact met klanten heeft. Hij kan geen risico nemen.

De coronacrisis vraagt aanpassingsvermogen van iedereen, de gevolgen zijn nog niet in te schatten. Autofabrieken zijn dicht, toeleveranciers hebben of krijgen leveringsproblemen. Komen onderdelen nog aan? Gaat de APK opgeschort worden? Hoe pakken collega-autobedrijven het aan? Wij zitten er bovenop en houden je online op de hoogte van de ontwikkelingen.

Ik wens iedereen, ook namens de AMT-redactie alle gezondheid toe. Zorg voor je personeel, jezelf en je naasten. Ik ben ervan overtuigd dat de situatie nieuwe (bedrijfs)inzichten oplevert en laat zien over hoeveel aanpassingsvermogen we beschikken. Het zal ons sterker maken, ook al doet het van alle kanten even pijn.

Tom Polman, hoofdredacteur AMT

Tom Polman

Tom Polman

Product Owner AMT

Tom studeerde HTS-Autotechniek aan de Hogeschool Arnhem-Nijmegen en specialiseerde zich in Automotive Services. Met zijn afstudeeropdracht stond hij aan de basis van het AMT Garageforum. Hierna groeide hij door binnen AMT. Eerst enkele jaren als redacteur en sinds mei 2013 naar hoofdredacteur van AMT.

Tom rijdt Renault, heeft een vrouw en twee dochters en zijn interesses liggen in snelle vierwielers en alles met vooruitstrevende techniek in zich.

Email: tompolman@vakmedianet.nl
Telefoon: (0)88-5840 706

Foto's: Peter Aansorgh

Banden retreaden: zo werkt het

Versleten banden kunnen van een nieuw loopvlak worden voorzien. Hoe werkt dit banden retreaden? Dat lees je in dit artikel.

Foto: Shutterstock

EV voor het eerst populairder dan diesel op tweedehandsmarkt

Elektrische voertuigen hebben diesel voor het eerst in een jaar overtroffen in populariteit, terwijl hybride benzineauto's een historisch hoge...

Foto: Shutterstock

Verkoop elektrische auto's stijgt met 9,6%

Er werden in april 9.092 nieuwe EV's geregistreerd, een stijging van 9,6 procent ten opzichte van de 8.299 geregistreerde EV's in april 2023.

Wat we van Jan en Jay Vos kunnen leren? "Goed communiceren en doen wat je zegt!"

Trots op mijn bedrijf - Vader en zoon runnen samen Vos Voertuig...

Vader en zoon Jan en Jay Vos runnen samen Vos Voertuig Service in Heino. Een kleine garage die grote waardering ontvangt.

Het concept voor deze hypermoderne super-EV is ontworpen door het team van het London Advanced Design Centre van MG. foto: MG

MG viert 100-jarig jubileum met concept voor elektrische supercar

MG onthult tijdens de Beijing International Auto Show 2024 de EXE181 concept car. De spectaculaire, elektrische supercar is een eerbetoon aan...

Zeker, EV wint onvermijdelijk terrein. Maar dit beeld is nog lang niet uit de werkplaatsen verdwenen. - Foto: Shutterstock

Column Hugo Claver: verbrandingsmotor staat nog lang niet schaakmat

Leuk, al die equipment, parts en tools voor elektrische auto's, maar de realiteit is dat het in het doorsnee autobedrijf nog vooral benzine- en...

Gratis whitepaper: Autovakmeesters zijn lokale kampioenen

Gratis whitepaper: Autovakmeesters zijn lokale kampioenen

Nederland telt al meer dan tweehonderd Autovakmeesters. Dat zijn allemaal onafhankelijke ondernemers, die baas in eigen bedrijf willen blijven, maar...

Foto: Shutterstock

Schadeherstelmarkt in 2030: complexe en meer gestuurde schade vraagt...

Hoe staat de schadeherstelmarkt ervoor in 2030? Het antwoord op die vraag was het belangrijkste ingrediënt van Bovags eerste schadeherstelcongres....