Autocentrum Gennep over NexDrive: 'Zelfs dieselrijders zijn met EV's bezig'

Autocentrum Gennep over NexDrive: 'Zelfs dieselrijders zijn met EV's bezig'
NexDrive-ondernemer Menno van Beusekom ziet nu geregeld Tesla's in de werkplaats. De elektrische Carver wordt ingezet als vervangend vervoer.

Ook klanten die nu nog lekker dieselen of in benzineauto's rijden, vragen aan het bij NexDrive aangesloten Autocentrum Gennep wat ze van elektrische auto's vinden. "Klanten zijn ermee bezig en autobedrijven doen er goed aan zich aan te sluiten bij een gerenommeerde formule."

Menno van Beusekom is in 2005 met Autocentrum Gennep gestart en was toen op 20-jarige leeftijd de jongste Ford-dealer van Nederland. Autocentrum Gennep is ook Suzuki-servicedealer en was Chevrolet-dealer. Menno van Beusekom: "We zijn met CarProf begonnen toen Chevrolet zich in 2015 van de Europese markt terugtrok. Ons bedrijf heeft een dorpsfunctie, dus met alleen dealerschappen is de markt heel klein. Toen CarProf in 2015 begon, zagen we veel dealers overstappen. CarProf lijkt veel op de dealerwereld, mede door de nadruk op cijfermatige onderbouwing. Ook bij ons was er gelijk een klik."

NexDrive is het servicenetwerk voor experts in elektrische auto's van alle merken.
NexDrive is het servicenetwerk voor experts in elektrische auto's van alle merken.

Chevrolet Volt

Van Beusekom heeft zich tevens bij NexDrive aangesloten: het servicenetwerk voor experts in elektrische auto's van alle merken. De ondernemer is zich al geruime tijd bewust van de opkomst van elektrische auto's: "Wij hebben vanaf 2011 ervaring opgedaan met de elektrische Chevrolet Volt. Wij waren één van de Chevrolet-dealers die de meeste Volt's verkochten. Er werkt hier een jong team van vijf monteurs, waarvan er drie volledig NEN9140-gecertificeerd zijn. De opleidingen doen we deels via de Ford-importeur en deels via TECH360, dat een onderdeel van de NexDrive-formule is."

Marketingmachine

NexDrive-bedrijven zijn experts in alle merken hybride en elektrische auto's, hebben de modernste uitleesapparatuur, de nieuwste gereedschappen en werken met gekwalificeerde autotechnici. Ze hebben toegang tot originele fabrieksdata, beschikken over actuele software en storingsinformatie en monteren originele onderdelen. Dat is de technische kant. Menno van Beusekom: "NexDrive is ook een marketingmachine. Onze lokale klanten weten dat ze met hybride en elektrische auto's hier welkom zijn. We zien geregeld Tesla's in de werkplaats."

Chef werkplaats Tim Kersen is NEN9140-gecertificeerd en werkt hier aan een elektrische Ford Mustang Mach E.
Chef werkplaats Tim Kersen is NEN9140-gecertificeerd en werkt hier aan een elektrische Ford Mustang Mach E.

Handvatten nodig

Autocentrum Gennep heeft zich eveneens aangesloten bij Tyres-On; ook een concept van Alliance. Het gaat Menno om wat hij 'handvatten' noemt. "We willen geen bandenspecialist worden, maar zien wel dat banden steeds belangrijker worden. De concepten WESP, LeaseProf, TECH360, Tyres-On en NexDrive - waar we allemaal bij aangesloten zijn - regelen zaken die individueel niet te regelen zijn. Ik heb de kalibratie van rijhulpsystemen inmiddels op de agenda gezet." Door die transformatie veranderde ook de rol van de grossier. "De grossier is nu een partner waar we mee samenwerken, een spin in het web en veel meer dan alleen een onderdelenleverancier."

NexDrive regelt zaken die individueel niet te regelen zijn”

Sneltreinvaart

Hoe reageren de klanten die (nog) geen hybride of elektrische auto hebben op NexDrive? "Nu consumenten de laatste tijd wat kritischer over elektrische rijden zijn, willen ze onze mening weten. Klanten zijn ermee bezig."
En wat zou je willen zeggen tegen de ondernemers, die zich afvragen of ze moeten investeren in onderhoud van elektrische auto's? "Ga mee! De ontwikkelingen gaan in een sneltreinvaart en als je niet meedoet, kun je over tien jaar alleen nog maar oldtimers restaureren. Wacht niet af, maar sluit je aan bij een gerenommeerde formule. In je eentje ga je het niet redden."

Menno van Beusekom: "Wacht niet af, maar sluit je aan bij een gerenommeerde formule. In je eentje ga je het niet redden."
Menno van Beusekom: "Wacht niet af, maar sluit je aan bij een gerenommeerde formule. In je eentje ga je het niet redden."
De ontwikkelingen gaan in een sneltreinvaart en als je niet meedoet, kun je over tien jaar alleen nog maar oldtimers restaureren”

Dit artikel is gesponsord door NexDrive (Alliance Automotive Group Benelux).

Foto: Shutterstock

Schadeherstelmarkt in 2030: complexe en meer gestuurde schade vraagt...

Hoe staat de schadeherstelmarkt ervoor in 2030? Het antwoord op die vraag was het belangrijkste ingrediënt van Bovags eerste schadeherstelcongres....

Foto: Shutterstock

RDW pakt illegale online APK aan

De RDW heeft onderzoek gedaan naar aanbieders van illegale online APK. Bij 34 bedrijven werd de keuringsbevoegdheid ingetrokken, of ze kregen een...

Afbeelding: RDW

Kentekenbewijs verandert, conformiteitsbewijs bedrijfsauto's verdwijnt

Het kentekenbewijs verandert vanaf half juni 2024. De afgifte van conformiteitsbewijzen voor lichte bedrijfsauto's wordt na de invoering ervan...

Europa zal naar verwachting in 2030 ver voorop lopen met batterij-elektrische auto’s, de VS en meer nog China zullen ook gaan voor hybrides, verwacht Bosch. - Foto: Bosch

Toekomst volgens Bosch: batterij, waterstof én verbrandingsmotor

Een kruispunt, zo noemde Bosch zijn jaarlijkse business update. De autobranche moet en zal in veel opzichten veranderen, maar niet in één richting....

Hoe voorkomt Europa dat het straks aan de Chinese stekker ligt? - Foto: Shutterstock

Emissievrij vervoer zonder Chinese stuntaanbiedingen, hoe moet dat?

Hoe stimuleren we de Europese markt voor schoon, emissievrij vervoer? Maar graag zonder goedkope aanbiedingen uit China, als de export...

Innovam en Noorderpoort versterken samenwerking om schadeherstel- opleiding verder te verbeteren. Van links naar rechts: Marchel Arling (directeur techniek Noorderpoort), Peter Hazenberg (teammanager automotive opleidingen Noorderpoort), Rutger Huijsman (teamleider schadeherstel Innovam) en Herme Bruin (directeur Innovam). - Foto: Innovam

Opleiding schadeherstel naar hoger niveau met Innovam en Noorderpoort

Innovam en roc Noorderpoort in Groningen versterken de bestaande samenwerking om de opleiding schadeherstel verder te verbeteren.

Het ontwikkelingscentrum voor batterijen van Mahle in Stuttgart. - Foto: Mahle

Mahle: focus op elektrificatie, maar geen ban op brandstofmotor

Toeleverancier voor de auto-industrie en aftermarket Mahle sloot 2023 af met een recordomzet. Daarmee kruipt het bedrijf uit een financieel dal....

Foto: Shutterstock

Standox Xtreme bespaart schadeherstelbedrijf tijd en geld

Het Standox Xtreme-systeem biedt het schadeherstelbedrijf razendsnelle procestijden en een lager energieverbruik.