Bandenformule Premio lanceert de eerste Start-Up vestiging: Van Berkel in Steenwijk.

Bandenformule Premio lanceert de eerste Start-Up vestiging: Van Berkel in Steenwijk.
De bekendste bandenmannen van Steenwijk: Nick (links) en Leo van Berkel.

De eerste start-up vestiging? Maar Premio heeft toch al zeventien leden in Nederland? Jazeker, en 'Uw Bandenspecialist' (net als Premio ook een formule van Goodyear Dunlop Retail Partners) zelfs al 69. Premio is ook niet nieuw, maar Premio Start-Up is dat wel. Het Premio Start-Up concept ondersteunt startende ondernemers bij de uitbouw van hun zaak.

Voor starters en uitbouwers

Een bedrijf opstarten en uitbouwen vraagt kapitaal en kennis. Vaak kunnen startende ondernemers door de omvang van hun bedrijf en beperkte middelen niet toetreden tot een franchiseformule, terwijl ze juist dan goed advies en financiële ondersteuning het hardste nodig. Om beloftevolle bandenspecialisten en garages vanaf dag één te ondersteunen, is het Premio Start-Up-concept bedacht.

Drie jaar de tijd

Premio Start-Up-ondernemers krijgen tijdens de inloopfase van maximaal drie jaar de tijd om te groeien naar een volwaardige Premio-vestiging. Ze genieten vanaf dag één inkoopondersteuning en hebben toegang tot systemen, marketing- en verkoopondersteuning, rapporteringen, bedrijfsadvies en toegang tot de zakelijke (lease)markt. Ze beschikken direct over een online agenda, e-commerce, narrowcasting, een actiekalender en ondersteuning met Google Ads, bannering en social media.

Maar Van Berkel is toch geen start-up?

Leo van Berkel is sinds 1995 een bekende naam in de bandenwereld. In Steenwijk was hij Profile Tyrecenter, later EuroRepar. In 2019 heeft Nick van Berkel, de zoon van Leo, de zaak overgenomen. Nick is als banden- en autoservicebedrijf verder gegaan als 'Uw Bandenspecialist'. De huidige locatie is tijdelijk en begin dit jaar is de bouw van een nieuw pand begonnen. Nick heeft flinke plannen en kan dankzij het Premio Start-Up-concept nu al tot het Premio-netwerk toetreden. Hij krijgt nu drie jaar de tijd om zijn bedrijf te ontwikkelen als Premio.

John Mulder

John Mulder

Freelance redacteur

Na IVA-Driebergen werkte John Mulder bij twee auto-importeurs, voordat hij autojournalist werd. Zijn belangstelling beperkt zich niet tot autotechniek, want ook (Nederlandse) autohistorie, -ontwerp en -design hebben zijn interesse. In 2013 schreef hij het jubileumboek: "VACO 75 jaar verenigd beter" en in 2015 een 'liber amicorum' voor Ruud Spuijbroek, secretaris van VACO. John is voorzitter van Conam (Contactgroep Nederlandse Auto- en Motorhistorie).

Email: john.mulder@wxs.nl

Foto's: Peter Aansorgh

Banden retreaden: zo werkt het

Versleten banden kunnen van een nieuw loopvlak worden voorzien. Hoe werkt dit banden retreaden? Dat lees je in dit artikel.

Foto: Shutterstock

EV voor het eerst populairder dan diesel op tweedehandsmarkt

Elektrische voertuigen hebben diesel voor het eerst in een jaar overtroffen in populariteit, terwijl hybride benzineauto's een historisch hoge...

Foto: Shutterstock

Verkoop elektrische auto's stijgt met 9,6%

Er werden in april 9.092 nieuwe EV's geregistreerd, een stijging van 9,6 procent ten opzichte van de 8.299 geregistreerde EV's in april 2023.

Wat we van Jan en Jay Vos kunnen leren? "Goed communiceren en doen wat je zegt!"

Trots op mijn bedrijf - Vader en zoon runnen samen Vos Voertuig...

Vader en zoon Jan en Jay Vos runnen samen Vos Voertuig Service in Heino. Een kleine garage die grote waardering ontvangt.

Het concept voor deze hypermoderne super-EV is ontworpen door het team van het London Advanced Design Centre van MG. foto: MG

MG viert 100-jarig jubileum met concept voor elektrische supercar

MG onthult tijdens de Beijing International Auto Show 2024 de EXE181 concept car. De spectaculaire, elektrische supercar is een eerbetoon aan...

Zeker, EV wint onvermijdelijk terrein. Maar dit beeld is nog lang niet uit de werkplaatsen verdwenen. - Foto: Shutterstock

Column Hugo Claver: verbrandingsmotor staat nog lang niet schaakmat

Leuk, al die equipment, parts en tools voor elektrische auto's, maar de realiteit is dat het in het doorsnee autobedrijf nog vooral benzine- en...

Gratis whitepaper: Autovakmeesters zijn lokale kampioenen

Gratis whitepaper: Autovakmeesters zijn lokale kampioenen

Nederland telt al meer dan tweehonderd Autovakmeesters. Dat zijn allemaal onafhankelijke ondernemers, die baas in eigen bedrijf willen blijven, maar...

Foto: Shutterstock

Schadeherstelmarkt in 2030: complexe en meer gestuurde schade vraagt...

Hoe staat de schadeherstelmarkt ervoor in 2030? Het antwoord op die vraag was het belangrijkste ingrediënt van Bovags eerste schadeherstelcongres....