AutoFirst in actie: #FamilyFirst

AutoFirst in actie: #FamilyFirst

Corona en gevolgen daarvan hakken er voor ons allemaal in. Maar bij de één harder dan de ander. AutoFirst Nederland wil, met de feestdagen in zicht, iets doen voor families die het niet makkelijk hebben. Vanaf maandag 7 december kan iedereen een gezin in nood nomineren voor een #FamilyFirst kerstpakket vol lekkers.

Waarom een #FamilyFirst kerstpakket?

Edwin Luchies, namens LKQ Fource en partnergrossiers, betrokken bij de marketing voor AutoFirst legt uit: “Iedereen kent wel een gezin dat het moeilijk heeft. Gezinnen die, vanwege hun werk of gezondheid in de problemen zijn geraakt.

Deze families verdienen het om extra in het zonnetje gezet te worden tijdens de feestdagen. Met het #FamilyFirst kerstpakket willen wij deze gezinnen tijdens de aankomende feestdagen een hart onder de riem steken.”

Hoe werkt de actie?

Op de Facebookpagina en/of Instagrampagina van elke AutoFirst garage in Nederland staat vanaf maandag 7 december de oproep om een gezin te nomineren.

Tot en met 11 december kunnen gezinnen onder de oproep of via een privébericht genomineerd worden. Uit alle inzendingen worden op vrijdag 11 december de winnaars van het #FamilyFirst kerstpakket gekozen.

Uitdagende klus: 250 pakketten bezorgen

In de week voor kerst bezorgt AutoFirst Nederland meer dan 250 kerstpakketten door het hele land.  Een uitdagende klus tijdens de drukke decembermaand.

Edwin Luchies: “We zijn op tijd begonnen met het treffen van de voorbereidingen voor deze enorm bezorgklus. In september hebben we de eerste contacten gelegd met een kerstpakkettenleverancier. We stelden het kerstpakket samen en legden de leveringsvoorwaarden vast.”

Social media strategie

AutoFirst Nederland zet met deze betrokkenheidscampagne na de succesvolle #MamaFirst campagne haar garages in een korte periode (met name lokaal) op de kaart.

Deze campagne is bedoeld om van de klanten, prospects én buurtgenoten van de lokale garagist fans te maken. AutoFirst Nederland loopt voorop in het gebruik van social media in hun lokaal gerichte marketing strategie en is dagelijks in de weer om de marketingaanpak af te stemmen op zowel de garagist als zijn doelgroep.

''Social media is en blijft een belangrijk thema de komende jaren,’’ geeft Edwin Luchies dan ook aan. ‘’En onze garages mogen daarin het beste van het beste verwachten, passend bij hun identiteit en het AutoFirst-motto: Geen Gedoe, Goed Geregeld!’’

Voor meer informatie over AutoFirst, kunnen garagisten contact opnemen via www.autofirst-nederland.nl/autofirst-worden. AutoFirst wordt ondersteund door de Fource Automotive en Full Fource Partner grossiers.

Foto's: Peter Aansorgh

Banden retreaden: zo werkt het

Versleten banden kunnen van een nieuw loopvlak worden voorzien. Hoe werkt dit banden retreaden? Dat lees je in dit artikel.

Foto: Shutterstock

EV voor het eerst populairder dan diesel op tweedehandsmarkt

Elektrische voertuigen hebben diesel voor het eerst in een jaar overtroffen in populariteit, terwijl hybride benzineauto's een historisch hoge...

Foto: Shutterstock

Verkoop elektrische auto's stijgt met 9,6%

Er werden in april 9.092 nieuwe EV's geregistreerd, een stijging van 9,6 procent ten opzichte van de 8.299 geregistreerde EV's in april 2023.

Wat we van Jan en Jay Vos kunnen leren? "Goed communiceren en doen wat je zegt!"

Trots op mijn bedrijf - Vader en zoon runnen samen Vos Voertuig...

Vader en zoon Jan en Jay Vos runnen samen Vos Voertuig Service in Heino. Een kleine garage die grote waardering ontvangt.

Het concept voor deze hypermoderne super-EV is ontworpen door het team van het London Advanced Design Centre van MG. foto: MG

MG viert 100-jarig jubileum met concept voor elektrische supercar

MG onthult tijdens de Beijing International Auto Show 2024 de EXE181 concept car. De spectaculaire, elektrische supercar is een eerbetoon aan...

Zeker, EV wint onvermijdelijk terrein. Maar dit beeld is nog lang niet uit de werkplaatsen verdwenen. - Foto: Shutterstock

Column Hugo Claver: verbrandingsmotor staat nog lang niet schaakmat

Leuk, al die equipment, parts en tools voor elektrische auto's, maar de realiteit is dat het in het doorsnee autobedrijf nog vooral benzine- en...

Gratis whitepaper: Autovakmeesters zijn lokale kampioenen

Gratis whitepaper: Autovakmeesters zijn lokale kampioenen

Nederland telt al meer dan tweehonderd Autovakmeesters. Dat zijn allemaal onafhankelijke ondernemers, die baas in eigen bedrijf willen blijven, maar...

Foto: Shutterstock

Schadeherstelmarkt in 2030: complexe en meer gestuurde schade vraagt...

Hoe staat de schadeherstelmarkt ervoor in 2030? Het antwoord op die vraag was het belangrijkste ingrediënt van Bovags eerste schadeherstelcongres....