Hoe relevant is ADAS-kalibratie voor jou? Deel je ervaring!

Hoe relevant is ADAS-kalibratie voor jou? Deel je ervaring!
ADAS-kalibratie vraagt een behoorlijke investering in de werkplaats, qua apparatuur en kennis. Kalibreer jij in eigen huis of schakel je de hulp in van een specialist?

Rijhulpsystemen maken het leven van de automobilist makkelijker en veiliger. Althans, als alle radars, lidars, camera's en sensoren goed gekalibreerd zijn. Moderne auto's bevatten tal van deze snufjes en daar kan van alles mee mis gaan. En dan komt die automobilist bij jou. Kan jij hem op weg helpen, of besteed je dat liever uit? Voor het komende thema in AMT 4 zijn we op zoek naar jouw ervaring, doe je mee?

Veel rijhulpsystemen werken alleen als ze goed afgesteld zijn. En dat vraagt om specialistische kennis en apparatuur. Heb jij die investering gedaan of besteed je het uit liever aan een specialist?

Loont investeren in ADAS?

Hoe vaak komt het voor dat je klantauto’s een kalibratie nodig hebben? Loont het om in ADAS te investeren? Als je zelf kalibreert: gaat dat vlekkeloos of loop je wel eens tegen problemen aan?

Loont het om in ADAS te investeren?”

In AMT 4 besteden we extra aandacht aan ADAS. Natuurlijk zoomen we in op diverse ADAS-(kalibratie)apparatuur, technieken en training. Maar dat kunnen we nóg beter met jouw ervaringen in onze achterzak. Zo krijg je antwoord op zaken die spelen in jouw werkplaatspraktijk.

De vragen

Geef je antwoord op onderstaande vragen? Dat levert je sowieso een goed gevuld thema in AMT op. Bovendien maak je kans op een half jaar onbeperkt toegang tot AMT Reparatiewijzer!

Lees meer over

Annemiek van de Heg

Annemiek van de Heg

Hoofdredacteur

Annemiek studeerde journalistiek aan de Hogeschool Windesheim. Ze had haar eigen autobedrijf, werkte voor 4WD Magazine en organiseerde 4WD-evenementen. Toen Annemiek in 2016 voor de eventsafdeling van AMT-uitgever Vakmedianet aan de slag ging, had ze als freelancer al diverse artikelen voor AMT geschreven. Sinds september 2017 doet ze dat full-time. Annemiek vulde lange tijd olie bij in haar Peugeot, maar rijdt nu haar droomauto. Een BMW 1 Serie.

Voor een nieuwe turbo is het gieten van de verschillende metalen onderdelen noodzakelijk. Voor deze gereviseerde van C&E Turbochargers hoefde dat niet..

Trend in revisie zet door: meer elektronica

Tijdens de garantieperiode worden onderdelen vaak door de fabrikant vervangen, maar zodra deze periode voorbij is, wordt revisie aantrekkelijker....

Foto: Shutterstock

Column Erwin den Hoed: 'Zonnige toekomst voor schadeherstel én...

Erwin den Hoed was voor AMT bij Bovag's eerste schadeherstelcongres. Hij zag een zonnige toekomst voor schadeherstellers én voor gereviseerde...

Een Maserati 4.9 V8 ombouwen naar dry sump-smering betekent lang zoeken naar de juiste onderdelen die ook nog eens duur zijn. Bert Hijnekamp houdt wel van dit soort uitdagingen. “Als een klant het wil betalen, kunnen we alles maken.” - Foto: Mike Tekst & Beeld

Zo lost HRW tekort aan revisietechnici op: 'Ik verzamel...

"In Nederland staan drie keer zoveel krukasslijpbanken als dat er mensen zijn om ze te bedienen. Revisietechnici zijn schaars", zegt Bert Hijnekamp...

Foto's: Peter Aansorgh

Stap voor stap: CVT reviseren

Revisiespecialist Christian de Vos van Autrans laat zien hoe revisie van een Continu Variabele Transmissie, oftewel CVT, in zijn werk gaat.

Foto's en video: Mike Tekst & Beeld

Van Kronenburg Engines: de motor achter het succes | VIDEO

Motorrevisie is topsport. Dat is wel duidelijk na een bezoek aan Van Kronenburg Engines. Met een combinatie van ervaring, gevoel en een modern...

De kleine platte schroevendraaier heeft Julia altijd bij zich. "Je kunt er zoveel mee doen, eigenlijk meer dan je verwacht." Foto: Koos Groenewold

Trots op het vak: Julia Jurriens, winnares Skills Heroes

Julia Jurriens, werkzaam bij Ekris BMW en Mini Arnhem, is onlangs uitgeroepen tot winnares van Skills Heroes, dé vakwedstrijd voor mbo-studenten in...

Drie achtcilinder lijnmotoren met een inhoud van 80 liter helpen deze duwboot aan stuwkracht. Voor een scheepstechnicus zijn het maar kleintjes.  - Foto: Gert te Lintelo

Groot, groter, grootst: zo houdt Bolier scheepsmotoren tot 16.000 kW...

Vraag je jezelf, terwijl je in zo'n overvolle motorruimte probeert een schroef te bereiken, ook wel eens af of je handen nou zo echt groot zijn of de...

De remote-interface is verbonden met het voertuig. Zo kan het via internet op afstand worden uitgelezen met de OEM diagnosetool van VAG (ODIS).

Clever eXpert diagnose: VW Tiguan met cilinderoverslag (twee keer)

Een autotechnicus stelt diagnose aan een VW Tiguan 2.0, 125 kW (CAWA) uit 2008. Het motorstoringslampje brandt en de auto slaat niet aan. Hij...