AMT-ATC Livestream: Hoe kwam het nieuwe bandenlabel tot stand? Kijk nu terug!

AMT-ATC Livestream: Hoe kwam het nieuwe bandenlabel tot stand? Kijk nu terug!

Ondanks de afzegging van Ten Kate Yamaha Racing zenden we op 18 januari a.s. toch een livestream uit. Dit dankzij Michiel van Koeverden van Apollo Vredestein. Na het bijwonen van deze uitzending weet je alles over het nieuwe bandenlabel en heb je meer kennis over het ontwikkelingsproces van banden.

Michiel van Koeverden is Area Manager Tyre Information Centre bij Apollo Vredestein. Hij leert ons hoe de eisen van het bandenlabel zijn ontstaan en hoe hierop wordt getest. Natuurlijk legt hij ook uit wat de gevolgen zijn voor autobedrijven en consumenten.

Daarnaast laat Michiel zien welke effecten een onjuiste bandenspanning heeft op de rolweerstand en de geluidsproductie. Ook interessant: welke invloed het wegdek heeft op prestaties van een band. En kan dat wegdek van tegenwoordig de bandenontwikkeling nog wel bijbenen?

Tot slot nemen we een kijk in het ontwikkelingsproces van de autoband. We zien welke informatie daarbij wordt geregistreerd en wat het belang is van het juist informeren van klanten.

Banden zijn een belangrijk product voor het autobedrijf, voor de veiligheid en het rijcomfort. Daarom mag je deze livestream zeker niet missen!

Nu beschikbaar voor terugkijken

De uitzending is nu beschikbaar voor terugkijken onder de volgende link: Livestream 'Het nieuwe bandenlabel'.

Dit plaatje geeft een idee van de opbouw van de achterwielaangedreven Alpenglow. De neon lichtstreep zou met licht- en kleursignalen informatie aan rijder en omstanders bieden. - Foto: Alpine

Waterstofverbranding voor CO2-vrij racen - Alpine zet eerste stap

Waterstofverbranding als alternatief voor racen met benzinemotoren, kan dat? Alpine probeert het met de Alpenglow Hy4. Nul CO2-emissie, maar wel het...

Foto's: Maserati

Oog voor techniek: Folgore is helemaal elektrisch en helemaal Maserati

In deze Oog voor techniek belichten we de Maserati Folgore, de volledig elektrische lijn van Maserati. Spannend?

Met de 'GameChanger 1' kunnen aan boord van de schepen EV's opgeladen worden. Het is mogelijk twee auto's simultaan op te laden met een vermogen van in totaal 120 kW. - Foto: Wisse Kommunikatie

Generator op waterstof voor mobiel snelladen van EV's

Clean City en zijn technologiepartners HyMove en Venema presenteren de 'GameChanger 1'. Dit is een mobiele, off-grid stroomgenerator met een...

70 jaar geleden begon Ferrari de export naar de VS, met de 365 GTB/4 Daytona die diepe indruk maakte. De 12Cilindri heeft daarom een neus in vergelijkbaar model. - Foto: Ferrari

Ferrari eert twaalfcilinder met 12Cilindri duo

Met het oog op de goede klantenkring in de VS koos Ferrari de Formule 1 Grand Prix van Miami als het moment om twee 12Cilindri speciale modellen te...

Weiterentwicklung des Mercedes-Benz SUSTAINEER 

Further development of the Mercedes-Benz SUSTAINEER

Mercedes-Benz combineert 'stofzuiger' Sustaineer met vrachtfiets

Mercedes-Benz komt met een studie op basis van de Sustaineer eSprinter en combineert deze met een elektrische vrachtfiets voor last mile delivery in...

Foto: Siemens

Siemens test succesvol 1 megawatt laden voor e-trucks

Het Megawatt Charging System van Siemens levert voor het eerst 1 MW tijdens tests. Een elektrische truck kan volgens Siemens in circa 30 minuten van...

AMT stond met zijn neus bovenop de F1 fotografeerde details die renstallen nu graag geheim houden. Slicks bestonden kennelijk nog niet en hoe zit het met het derdemachtswortelverband tussen vermogen en cilinderaantal?

Techniek van toen '64: derdemachtswortel beslist Formule 1

"In de Zandvoortse duinen is de stilte weergekeerd", schrijft AMT in 1964. Jim Clark (Lotus) heeft de Formule 1 van Zandvoort gewonnen en zal drie...

Niet dat je in Europa, of de VS binnen een jaar toestemming loskrijgt voor zo’n Xpeng/AeroHT tweeling. Maar ze menen dus wel bloedserieus dit tenminste in China uit te brengen. - Foto: Xpeng

Vliegende auto van Xpeng en AeroHT - echt waar?

Wordt de vliegende auto werkelijkheid? Wel als het aan de Chinese autofabrikant Xpeng ligt. Hoe denken zij het luchtruim te gaan kiezen?