KwikFit groeit maar door

KwikFit groeit maar door
“We zoeken zowel naar mensen met een commerciële als een technische achtergrond." (Foto - Filiaal Utrecht)

"Onze organisatie groeit en we hebben mensen nodig", zegt Rewin Wennink van KwikFit. Wat voor personeel zoekt KwikFit dan?

Tien jaar geleden nam Rewin Wennink als regio sales manager BBL'ers aan, die hij nu door ziet groeien naar hogere functies. Ze worden keurmeester, assistent manager of filiaalmanager. "Je kunt bij KwikFit worden wat je in je hebt", zegt Rewin Wennink. "Ik haal veel energie uit het ontdekken van talenten. Mensen een kans geven om binnen onze organisatie door te groeien is het leukste dat er is."

Rewin Wennink is zelf ook zo iemand. Hij begon in 2009 als filiaalmanager en is nu verantwoordelijk voor achttien KwikFit-filialen in de regio Utrecht en Arnhem.

Gezocht: support-officer maar ook een autoruitspecialist, bandenmonteur, leerling monteur, stagiair...

Volop kansen

KwikFit laat mooie resultaten zien en is daarom op zoek naar collega's. Wennink: "Goede mensen kunnen altijd bij ons terecht. We zoeken bandenmonteurs, tweede en eerste monteurs, apk-keurmeesters, assistent managers, managers, autoruitspecialisten, stagiairs, BBL'ers en zaterdaghulpen. Eigenlijk kan iedereen bij ons solliciteren die interesse heeft, zelfs als je nog geen ervaring hebt in de autotechniek. Wij kijken dan of we een passende functie kunnen vinden."

Op de website www.werkenbijkwikfit.nl staan diverse interessante vacatures verspreid over heel het land.

Allrounders en specialisten

Een groot deel van de werkzaamheden bestaat uit banden, onderhoud en ondersteltechniek, zoals balanceren en uitlijnen. Maar het werk verschuift en behalve snelle fastfit- komen er ook steeds meer allroundwerkzaamheden bij. Dat vraagt andere kwaliteiten van de medewerkers. Er zijn meer technische specialisten en eerste monteurs nodig. Ze krijgen meer en meer te maken met elektrificering van het wagenpark, diagnose op afstand (pass-thru) en ADAS-werkzaamheden (ook belangrijk voor alle ruitspecialisten van KwikFit).

Na een proefperiode volgt er een intensief trainingsprogramma op maat ”

Wennink: "We zoeken daarom zowel naar mensen met een commerciële als een technische achtergrond. Heel breed. Leeftijd is onbelangrijk. Ik heb net een keurmeester van 62 jaar aangenomen, daar zijn we uitermate tevreden over. Bovendien kunnen de medewerkers zich continu ontwikkelen via de KwikFit Academy in Harderwijk."

Vrijheid en werkplezier

Het bedrijf heeft een open structuur, klanten mogen de werkplaats binnenlopen, meekijken en vragen stellen. Dat vraagt van de medewerkers dat ze makkelijk communiceren of zich daarin willen bekwamen en ook dat maakt het werk volgens Wennink interessant. "Op de filialen ervaren de medewerkers een enorme vrijheid. Ze werken vaak in kleine teams, waarbij - eerlijk is eerlijk - hard wordt gewerkt, maar het werk is afwisselend. Je hebt echt de kans om uit jezelf te halen wat je in je hebt."

Door oprechte aandacht aan de medewerkers te geven borgen Wennink en zijn collega's dat bestaande medewerkers KwikFit verlaten. De concurrentie is immers sterk. Wennink: "We zijn sterk gericht op ontwikkeling, klanttevredenheid, kwaliteit en uiteraard het resultaat. Maar het plezier op de werkvloer is groot, ook tijdens drukke periodes zoals de bandenwisselweken."

Werken bij Kwikfit

Wie nieuwsgierig is geworden en meer wil weten over werken bij KwikFit kan zich aanmelden op www.werkenbijkwikfit.nl. Na een globale scan door recruiters behandelen de regiomanagers alle sollicitaties zelf.

Wennink: "We reageren snel. Na een proefperiode volgt er een intensief trainingsprogramma op maat door de KwikFit Academy." Wie de procedure goed doorstaat, krijgt direct een vast contract, een mooi salaris en deelt mee in de resultaten van het filiaal. "Want we belonen mensen voor teamprestaties."

Dit artikel is gesponsord door Kwikfit.

Foto: Honda

Honda gaat miljarden investeren in productie elektrische auto's

Honda gaat de komende jaren miljarden investeren in de productie van elektrische auto's.

Van de in 2023 via ARN ingezamelde lithium-ion batterijen is 74% gerecycled. - Foto: ARN

Recycling EV-batterijen verdubbeld in 2023

In 2023 is in totaal 263.373 kg aan autobatterijen via ARN voor recycling aangeboden. Ruim het dubbele in vergelijking met het jaar ervoor; toen was...

Foto: Shutterstock

Ayvens Carmarket biedt autobedrijf online toegang tot gebruikte...

Ayvens lanceert Ayvens Carmarket, een platform voor de verkoop van gebruikte auto's aan professionele autohandelaren en dealers.

Foto: Shutterstock

Bovag Autowasbon als klantenbinder voor het autobedrijf

Bovag lanceert de Bovag Autowasbon. Autobedrijven kunnen die cadeau doen aan klanten na een APK of onderhoudsbeurt.

Foto: Shutterstock

ATC-livestream: auto hacken, hoe groot is het gevaar?

Auto's zijn steeds vaker permanent verbonden met het internet. Dat biedt voordelen, maar dergelijke 'connected cars' lopen ook, net als computers,...

Foto's: Peter Aansorgh

Banden retreaden: zo werkt het

Versleten banden kunnen van een nieuw loopvlak worden voorzien. Hoe werkt dit banden retreaden? Dat lees je in dit artikel.

Foto: Shutterstock

EV voor het eerst populairder dan diesel op tweedehandsmarkt

Elektrische voertuigen hebben diesel voor het eerst in een jaar overtroffen in populariteit, terwijl hybride benzineauto's een historisch hoge...

Foto: Shutterstock

Verkoop elektrische auto's stijgt met 9,6%

Er werden in april 9.092 nieuwe EV's geregistreerd, een stijging van 9,6 procent ten opzichte van de 8.299 geregistreerde EV's in april 2023.