Dít zijn de finalisten van 'Bedrijfs- & Autotechnicus van de Toekomst'!

Dít zijn de finalisten van 'Bedrijfs- & Autotechnicus van de Toekomst'!

Een Volkswagen Caddy die niet meer communiceert, diagnosestellen aan een voertuig waarvoor je geen diagnosesysteem hebt, Picodiagnose aan de EGR-klep en een Iveco Daily die wel start, maar niet aanslaat. De skills van de halvefinalisten van AMT's 'Bedrijfs & Autotechnicus van de Toekomst' werden in de praktijk getest. Wie zien we op 9 maart terug in de finale?

Melvin van der Vegt (ROC Tilburg), Anass Laoui (ROC Midden Nederland), Ralph van der Boorn (Summa Automotive) en Loek Meyers (Arcus College) zijn alle vier leerling-autotechnici. In de werkplaats van TAC Academy in Waalwijk bogen zijn zich over de vier praktische opdrachten.

De eindresultaten lagen dichtbij elkaar. Loek en Melvin behaalden de hoogste beoordelingen en hebben zich dus geplaatst voor de live finale op 9 maart a.s..

Bij de bedrijfswagens was het de beurt aan Thimo Heijkoop (ROC Midden Nederland), Myron Driesen (Koning Willem I College), Berry van de Sande (Summa Automotive) en Thomas Hidding (Summa Automotive) om te laten zien wat zij in huis hebben.

Het verschil in de eindresultaten was slechts een kwestie tienden. Berry en Thomas trokken aan het langste eind en ook zij hebben zich geplaatst voor de finale.

Kijk mee!

Met eigen ogen zien hoe de mannen de mouwen opstroopten en streden voor een plek in de eindstrijd? Kijk in onderstaande video hoe de halve finale verliep:

De live Finale bekijken?

Dat kan! De spectaculaire eindstrijd van AMT's 'Bedrijfs- en Autotechnicus van de Toekomst' zenden we op 9 maart live vanuit de studio uit. In een spannende show zie je de individuele finalisten én de beste scholen in actie. Aanmelden is gratis en doe je hier.

De finalisten zijn bekend. Wie volgen Thijs van Grinsven en Joey Swinkels op als Autotechnicus en Bedrijfsautotechnicus van de Toekomst?

Foto: Shutterstock

Column Mark van Abeelen: APK-keurmeester in het beklaagdenbankje

Mag een keurmeester (mede-)verantwoordelijk gehouden worden voor een ongeval en de gevolgen ervan?

Een EV in de werkplaats. Met Aviloo kun je nu de SoH meten én vergelijken met die van andere auto's. Dat moet neer transparantie bieden. - Foto: ANP / Hollandse Hoogte / Rob Engelaar

Aviloo batterijtest vergelijkt SoH met die van vergelijkbare EV's

AVILOO Battery Diagnostics komt met een oplossing die niet alleen de gezondheidstoestand (State of Health, SoH) van de batterij nauwkeurig...

De achterklep zit dicht. Hij kan wel open, maar niet op normale wijze. (Foto: Shutterstock)

Achterklep stribbelt tegen: APK goed- of afkeur?

Ben jij een goede APK-keurmeester? Ga de uitdaging aan en test je kennis in de AMT APK Keurmeester Quiz. Deze keer stribbelt de achterklep van een...

Gegevens over de batterijgezondheid worden verzameld via de OBD-poort van de auto. - Foto: Mahle

Batterijdiagnosesysteem E-Health Charge van Mahle binnenkort in...

Mahle Aftermarket heeft zijn batterijdiagnosesysteem E-Health Charge in Europa gelanceerd. Dit systeem levert volgens Mahle de snelste statische...

De Porsche 911 Targa in metallic green blijft voor Jasper een droom om ooit in te kunnen rijden. Foto: Herbert Wiggerman

Trotse autotechnicus Jasper van Dijk: 'Te veel futuristisch design...

Jasper is enorm gemotiveerd om zich verder te ontwikkelen in de autobranche en droomt er zelfs van om zelf te gaan ondernemen.

Foto: BAS Truck Center

Zo schakelde BAS Truck Center over op elektrisch materieel

Hoe groot is de overstap van fossiel naar elektrisch materieel voor een truckservicebedrijf? Wat betekent het voor de werkplaats? BAS Truck Center,...

Voor een nieuwe turbo is het gieten van de verschillende metalen onderdelen noodzakelijk. Voor deze gereviseerde van C&E Turbochargers hoefde dat niet..

Trend in revisie zet door: meer elektronica

Tijdens de garantieperiode worden onderdelen vaak door de fabrikant vervangen, maar zodra deze periode voorbij is, wordt revisie aantrekkelijker....

Foto: Shutterstock

Column Erwin den Hoed: 'Zonnige toekomst voor schadeherstel én...

Erwin den Hoed was voor AMT bij Bovag's eerste schadeherstelcongres. Hij zag een zonnige toekomst voor schadeherstellers én voor gereviseerde...