AMT-ATC Livestream 24 november: ontdek de waterstofauto van Green Team Twente

AMT-ATC Livestream 24 november: ontdek de waterstofauto van Green Team Twente

Een groene toekomst is het doel, maar hoe gaan we dit bereiken? Green Team Twente deelt hun kennis over waterstof via een gezamenlijke AMT-ATC Livestream op 24 november. Meld je nu aan!

De waterstofauto uit Twente

Green Team Twente is een multidisciplinair studententeam van de Universiteit van Twente en Saxion Hogeschool. Dit studententeam is inmiddels 10 jaar koploper in het bouwen van een efficiënte waterstofauto. In 2019, hebben ze de wereldtitel bemachtigd op de Shell Eco Marathon. Dit jaar proberen ze hun titel succesvol te verdedigen.

Wereldkampioen op bezoek

Bewustzijn creëren staat ook hoog in het vaandel bij Green Team Twente. Ze hebben dit jaar ambitieuze plannen waaronder het opzetten van een educatief programma voor hogescholen en een tentoonstelling organiseren in de Museumfabriek in Enschede. Aanstaande dinsdag komt de huidige wereldkampioen op bezoek.

De kracht van waterstof

In de livestream leggen Anna, Raoul en Lars van Green Team Twente de kracht van waterstof uit. Hoe is hun waterstofauto tot stand gekomen, en hoe ziet het Green Team de duurzame toekomst? Nadien kun je je vragen stellen aan het jonge, ambitieuze team. Deze worden dan live beantwoord.

Meld je nu gratis aan om de livestream bij te wonen en leer meer over waterstof!

Voor in de agenda

Dinsdag 24 november, 19.30 uur

Nu aanmelden

Wil je nu al meer weten over Green Team Twente? Bezoek hun website.

Een Polestar 5 preproductie-exemplaar tankte zijn StoreDot accupakket praktisch gesproken van ‘leeg’ naar ‘vol’ in tien minuten, met een snellader die echt snel kon blijven laden.

Snelladen in stroomversnelling: 600 km in 10 minuten

400 of misschien zelfs 600 kilometer rijbereik laden in tien minuten, da's effe wat anders dan thuis acht uur aan het speciale oplaadkastje hangen....

Zo zit dat: twee elektrische servo’s, boven voor koppelen en onder voor schakelen. Bovenin een verbinding met de oliekringloop, voor hydraulisch gedoseerde koppelingsbediening. Schuin boven het hydraulisch aggregaat het schakelpedaal. - Foto: BMW

BMW schakelautomaat voor boxermotor: zo werkt het

Er zijn al automatisch schakelende motorfietsen geweest, met name Honda zag er ooit best wat in. Veel scooters, vooral de lichtere, zijn haast...

Foto's: Maserati

Oog voor techniek: Folgore is helemaal elektrisch en helemaal Maserati

In deze Oog voor techniek belichten we de Maserati Folgore, de volledig elektrische lijn van Maserati. Spannend?

70 jaar geleden begon Ferrari de export naar de VS, met de 365 GTB/4 Daytona die diepe indruk maakte. De 12Cilindri heeft daarom een neus in vergelijkbaar model. - Foto: Ferrari

Ferrari eert twaalfcilinder met 12Cilindri duo

Met het oog op de goede klantenkring in de VS koos Ferrari de Formule 1 Grand Prix van Miami als het moment om twee 12Cilindri speciale modellen te...

Weiterentwicklung des Mercedes-Benz SUSTAINEER 

Further development of the Mercedes-Benz SUSTAINEER

Mercedes-Benz combineert 'stofzuiger' Sustaineer met vrachtfiets

Mercedes-Benz komt met een studie op basis van de Sustaineer eSprinter en combineert deze met een elektrische vrachtfiets voor last mile delivery in...

Foto: Siemens

Siemens test succesvol 1 megawatt laden voor e-trucks

Het Megawatt Charging System van Siemens levert voor het eerst 1 MW tijdens tests. Een elektrische truck kan volgens Siemens in circa 30 minuten van...

AMT stond met zijn neus bovenop de F1 fotografeerde details die renstallen nu graag geheim houden. Slicks bestonden kennelijk nog niet en hoe zit het met het derdemachtswortelverband tussen vermogen en cilinderaantal?

Techniek van toen '64: derdemachtswortel beslist Formule 1

"In de Zandvoortse duinen is de stilte weergekeerd", schrijft AMT in 1964. Jim Clark (Lotus) heeft de Formule 1 van Zandvoort gewonnen en zal drie...

“Oranje kabels, wel of niet aanraken bij draaiende motor?”, vraagt Hans Schaeks.  - Foto: Peter Aansorgh

Hans Schaeks, ATTC: 'Accupakket repareren is gat in de markt'

Elektrische auto's en hybrides zijn er in allerlei soorten en maten. Ze hebben één ding gemeen: ze zijn niet probleemloos. Hans Schaeks van het Auto...