Blog Tom Polman: Omschakelen

Een week voor onze deadline een belletje van een transmissiespecialist: "Sorry, maar door zieke medewerkers kan je helaas niet bij ons terecht voor het Stap voor stap-artikel..." Dat is, zo kort voor de deadline, best een uitdaging kan ik je zeggen... Wat nu?

Ik dook in de mailbox waar mijn oog viel op de mail van AMT-lezer Evert Haarman. Hij mailde antwoorden op onze themavragen over transmissies. Uit zijn antwoorden bleek dat we met een specialist te maken hadden. Ik belde hem voor extra toelichting op zijn mail en hoorde al snel dat er meer schuilging achter deze ondernemer.

AMT 10 van 2020 viel vrijdag 23 oktober op de mat van de abonnees. Digitaal lezen? Dat kan via amt.nl/digitaal-magazine.

Hij vertelde volop in transitie te zijn: van universeel autobedrijf naar DSG-specialist. Evert ziet het aantal automatische transmissies al jaren toenemen en verdiepte zich in de techniek, het huidige aanbod van specialisten en wat er volgens hem beter kan.
Een gedurfde stap. Geen onderhoud, geen APK meer, maar focus op automatische transmissies. Wanneer de metamorfose compleet is, trakteren we je op een uitgebreide reportage.

Voor nu een mooi voorproefje in de jongste AMT, het oktobernummer met in Stap voor Stap: DSG mechatronic vernieuwen. Het artikel lees je als abonnee simpel online, of lees AMT 10 hier digitaal.

Een praktische stap voor stap zoals je van AMT gewend ben, last minute samen met en bij Evert gemaakt. Van uit- en inbouw tot softwareaanpassing. Een mooie combi van mechanisch en digitaal vakwerk.

Tom Polman, hoofdredacteur AMT

Wij staan in direct contact met autobedrijven. Belangrijk voor ons en gelukkig weten lezers ons te vinden. Wil jij ook met AMT schakelen? Stuur me een mail en wie weet ben je net als Evert zomaar ‘covermateriaal’.

Tom Polman

Tom Polman

Product Owner AMT

Tom studeerde HTS-Autotechniek aan de Hogeschool Arnhem-Nijmegen en specialiseerde zich in Automotive Services. Met zijn afstudeeropdracht stond hij aan de basis van het AMT Garageforum. Hierna groeide hij door binnen AMT. Eerst enkele jaren als redacteur en sinds mei 2013 naar hoofdredacteur van AMT.

Tom rijdt Renault, heeft een vrouw en twee dochters en zijn interesses liggen in snelle vierwielers en alles met vooruitstrevende techniek in zich.

Email: tompolman@vakmedianet.nl
Telefoon: (0)88-5840 706

Een Polestar 5 preproductie-exemplaar tankte zijn StoreDot accupakket praktisch gesproken van ‘leeg’ naar ‘vol’ in tien minuten, met een snellader die echt snel kon blijven laden.

Snelladen in stroomversnelling: 600 km in 10 minuten

400 of misschien zelfs 600 kilometer rijbereik laden in tien minuten, da's effe wat anders dan thuis acht uur aan het speciale oplaadkastje hangen....

Dit plaatje geeft een idee van de opbouw van de achterwielaangedreven Alpenglow. De neon lichtstreep zou met licht- en kleursignalen informatie aan rijder en omstanders bieden. - Foto: Alpine

Waterstofverbranding voor CO2-vrij racen - Alpine zet eerste stap

Waterstofverbranding als alternatief voor racen met benzinemotoren, kan dat? Alpine probeert het met de Alpenglow Hy4. Nul CO2-emissie, maar wel het...

Foto's: Maserati

Oog voor techniek: Folgore is helemaal elektrisch en helemaal Maserati

In deze Oog voor techniek belichten we de Maserati Folgore, de volledig elektrische lijn van Maserati. Spannend?

Met de 'GameChanger 1' kunnen aan boord van de schepen EV's opgeladen worden. Het is mogelijk twee auto's simultaan op te laden met een vermogen van in totaal 120 kW. - Foto: Wisse Kommunikatie

Generator op waterstof voor mobiel snelladen van EV's

Clean City en zijn technologiepartners HyMove en Venema presenteren de 'GameChanger 1'. Dit is een mobiele, off-grid stroomgenerator met een...

70 jaar geleden begon Ferrari de export naar de VS, met de 365 GTB/4 Daytona die diepe indruk maakte. De 12Cilindri heeft daarom een neus in vergelijkbaar model. - Foto: Ferrari

Ferrari eert twaalfcilinder met 12Cilindri duo

Met het oog op de goede klantenkring in de VS koos Ferrari de Formule 1 Grand Prix van Miami als het moment om twee 12Cilindri speciale modellen te...

Weiterentwicklung des Mercedes-Benz SUSTAINEER 

Further development of the Mercedes-Benz SUSTAINEER

Mercedes-Benz combineert 'stofzuiger' Sustaineer met vrachtfiets

Mercedes-Benz komt met een studie op basis van de Sustaineer eSprinter en combineert deze met een elektrische vrachtfiets voor last mile delivery in...

Foto: Siemens

Siemens test succesvol 1 megawatt laden voor e-trucks

Het Megawatt Charging System van Siemens levert voor het eerst 1 MW tijdens tests. Een elektrische truck kan volgens Siemens in circa 30 minuten van...

AMT stond met zijn neus bovenop de F1 fotografeerde details die renstallen nu graag geheim houden. Slicks bestonden kennelijk nog niet en hoe zit het met het derdemachtswortelverband tussen vermogen en cilinderaantal?

Techniek van toen '64: derdemachtswortel beslist Formule 1

"In de Zandvoortse duinen is de stilte weergekeerd", schrijft AMT in 1964. Jim Clark (Lotus) heeft de Formule 1 van Zandvoort gewonnen en zal drie...