Gratis HaynesPro handleiding bij Turbo's Hoet-turbo's

Een turbo vervangen is een specifieke klus waarbij goede kennis en informatie van belang is. Turbo's Hoet zet de volgende stap in informatievoorziening voor de autotechnicus en voorziet verkochte turbo's gratis van een HaynesPro handleiding. De voertuigspecifieke instructies voor het demonteren en monteren van turbo's helpen je stap voor stap bij de turboreparatie inclusief aanwijzingen voor uit te voeren controles en te gebruiken gereedschap.

Als autotechnicus krijg je over het algemeen slechts een paar keer per jaar te maken met turboschade-reparatie. Het vervangen van een turbo is daarmee geen routine, maar een gecompliceerde klus waarbij ook het nodige kan misgaan.

“95% van alle turboproblemen wordt veroorzaakt door een storing buiten de turbo”, aldus Olaf Velthuis van Turbo’s Hoet. Alle informatie is dus welkom bij zo’n klus.

Om turboreparaties te vereenvoudigen en de risico’s op herhaalschade te minimaliseren, levert Turbo’s Hoet nu een uitgebreide en gedetailleerde HaynesPro handleiding die exact hoort bij het merk en type auto en de betreffende turbo.

Velthuis: “Aanvullend op de HaynesPro handleiding belt een van onze turbo-experts de klant binnen 30 minuten. Samen met de technicus doorloopt onze expert de diagnose en geeft hij tips voor een correcte demontage en montage van de turbo.”

De turbo-experts van Turbo’s Hoet nemen na registratie van de nieuwe turbo binnen 30 minuten contact met je op voor het doornemen van de diagnose en het geven van tips en tricks.

Gratis HaynesPro handleiding na turboregistratie

Registreer je de ontvangen turbo op de website van Turbo’s Hoet, dan krijg je direct toegang tot de voertuigspecifieke turbohandleiding. Die neemt je stap voor stap mee door het volledige proces van demontage en montage, inclusief alle uit te voeren controles en te gebruiken gereedschappen en materialen.

“Deze handleidingen gaan in op de specifieke combinatie van voertuig en turbo. Een uniek stuk informatie want hiermee bieden we samen veel meer dan enkel de algemene instructie”, aldus Velthuis.

Voorkomen van onnodige kosten

“Elke auto en elke motor is anders, wat resulteert in een veelvoud aan mogelijke oorzaken voor, soms ook merkspecifieke, turboschade. Dat gegeven vergt van monteurs dus veel meer dan enkel de basiskennis voor het demonteren en monteren van een turbo.

Met deze nieuwe service willen we herhaalschades en daarmee onnodige kosten voor het autobedrijf voorkomen”, verklaart Olaf Velthuis.

Over Turbo’s Hoet
Turbo’s Hoet is gespecialiseerd in de verkoop van nieuwe én gereviseerde turbo’s en is officieel distributeur van de wereldwijd bekende turbofabrikanten BorgWarner, Holset, Mitsubishi en IHI. Met een voorraad van ruim 24.000 turbo’s en meer dan een miljoen verkochte turbo’s is Turbo’s Hoet een van de grootste turbo specialisten in Europa.
Tom Polman

Tom Polman

Product Owner AMT

Tom studeerde HTS-Autotechniek aan de Hogeschool Arnhem-Nijmegen en specialiseerde zich in Automotive Services. Met zijn afstudeeropdracht stond hij aan de basis van het AMT Garageforum. Hierna groeide hij door binnen AMT. Eerst enkele jaren als redacteur en sinds mei 2013 naar hoofdredacteur van AMT.

Tom rijdt Renault, heeft een vrouw en twee dochters en zijn interesses liggen in snelle vierwielers en alles met vooruitstrevende techniek in zich.

Email: tompolman@vakmedianet.nl
Telefoon: (0)88-5840 706

De achterklep zit dicht. Hij kan wel open, maar niet op normale wijze. (Foto: Shutterstock)

Achterklep stribbelt tegen: APK goed- of afkeur?

Ben jij een goede APK-keurmeester? Ga de uitdaging aan en test je kennis in de AMT APK Keurmeester Quiz. Deze keer stribbelt de achterklep van een...

Gegevens over de batterijgezondheid worden verzameld via de OBD-poort van de auto. - Foto: Mahle

Batterijdiagnosesysteem E-Health Charge van Mahle binnenkort in...

Mahle Aftermarket heeft zijn batterijdiagnosesysteem E-Health Charge in Europa gelanceerd. Dit systeem levert volgens Mahle de snelste statische...

De Porsche 911 Targa in metallic green blijft voor Jasper een droom om ooit in te kunnen rijden. Foto: Herbert Wiggerman

Trotse autotechnicus Jasper van Dijk: 'Te veel futuristisch design...

Jasper is enorm gemotiveerd om zich verder te ontwikkelen in de autobranche en droomt er zelfs van om zelf te gaan ondernemen.

Foto: BAS Truck Center

Zo schakelde BAS Truck Center over op elektrisch materieel

Hoe groot is de overstap van fossiel naar elektrisch materieel voor een truckservicebedrijf? Wat betekent het voor de werkplaats? BAS Truck Center,...

Voor een nieuwe turbo is het gieten van de verschillende metalen onderdelen noodzakelijk. Voor deze gereviseerde van C&E Turbochargers hoefde dat niet..

Trend in revisie zet door: meer elektronica

Tijdens de garantieperiode worden onderdelen vaak door de fabrikant vervangen, maar zodra deze periode voorbij is, wordt revisie aantrekkelijker....

Foto: Shutterstock

Column Erwin den Hoed: 'Zonnige toekomst voor schadeherstel én...

Erwin den Hoed was voor AMT bij Bovag's eerste schadeherstelcongres. Hij zag een zonnige toekomst voor schadeherstellers én voor gereviseerde...

Een Maserati 4.9 V8 ombouwen naar dry sump-smering betekent lang zoeken naar de juiste onderdelen die ook nog eens duur zijn. Bert Hijnekamp houdt wel van dit soort uitdagingen. “Als een klant het wil betalen, kunnen we alles maken.” - Foto: Mike Tekst & Beeld

Zo lost HRW tekort aan revisietechnici op: 'Ik verzamel...

"In Nederland staan drie keer zoveel krukasslijpbanken als dat er mensen zijn om ze te bedienen. Revisietechnici zijn schaars", zegt Bert Hijnekamp...

Foto's: Peter Aansorgh

Stap voor stap: CVT reviseren

Revisiespecialist Christian de Vos van Autrans laat zien hoe revisie van een Continu Variabele Transmissie, oftewel CVT, in zijn werk gaat.