Vanavond live online lezing: Creatief omgaan met brandstoflimieten in de F1

Het F1-seizoen staat op het punt van beginnen. Hét moment om eens in te gaan op de techniek. Op dinsdag 30 juni om 19.30 uur presenteren AMT en ATC: creatief omgaan met brandstoflimieten in de Formule 1, door techneut en F1-liefhebber Robby Camps. Meld je nu aan!

In de Formule 1 is er een bepaalde regelgeving met betrekking tot het totaalverbruik over een raceafstand. Ook zijn er regels voor het maximale actuele verbruik. Beide hebben hun eigen bijzonderheden.

Formule 1: creatief manipuleren

Hoe heeft men de laatste jaren het verbruik omlaag gebracht? Welke trucjes heeft men gebruikt om te voldoen aan de brandstoflimieten? Waarom was Ferrari afgelopen jaar zo snel? Al deze vragen komen uitgebreid aan bod. Heb je zelf een vraag? Dan doet Robby zijn best om deze zo goed mogelijk te beantwoorden!

In deze online lezing, gegeven door technisch specialist en F1-liefhebber Robby Camps, gaan we dieper in op het technische aspect van die brandstofregels, de opbouw en werking van de voornaamste sensor  en hoe men beide creatief probeert te manipuleren.

Meld je aan!

Meld je nu alvast gratis aan via deze link en zet de online lezing in je agenda!

Dinsdag 30 juni, 19.30 uur.

Nu aanmelden

Zo zit dat: twee elektrische servo’s, boven voor koppelen en onder voor schakelen. Bovenin een verbinding met de oliekringloop, voor hydraulisch gedoseerde koppelingsbediening. Schuin boven het hydraulisch aggregaat het schakelpedaal. - Foto: BMW

BMW schakelautomaat voor boxermotor: zo werkt het

Er zijn al automatisch schakelende motorfietsen geweest, met name Honda zag er ooit best wat in. Veel scooters, vooral de lichtere, zijn haast...

Dit plaatje geeft een idee van de opbouw van de achterwielaangedreven Alpenglow. De neon lichtstreep zou met licht- en kleursignalen informatie aan rijder en omstanders bieden. - Foto: Alpine

Waterstofverbranding voor CO2-vrij racen - Alpine zet eerste stap

Waterstofverbranding als alternatief voor racen met benzinemotoren, kan dat? Alpine probeert het met de Alpenglow Hy4. Nul CO2-emissie, maar wel het...

Foto's: Maserati

Oog voor techniek: Folgore is helemaal elektrisch en helemaal Maserati

In deze Oog voor techniek belichten we de Maserati Folgore, de volledig elektrische lijn van Maserati. Spannend?

Met de 'GameChanger 1' kunnen aan boord van de schepen EV's opgeladen worden. Het is mogelijk twee auto's simultaan op te laden met een vermogen van in totaal 120 kW. - Foto: Wisse Kommunikatie

Generator op waterstof voor mobiel snelladen van EV's

Clean City en zijn technologiepartners HyMove en Venema presenteren de 'GameChanger 1'. Dit is een mobiele, off-grid stroomgenerator met een...

Weiterentwicklung des Mercedes-Benz SUSTAINEER 

Further development of the Mercedes-Benz SUSTAINEER

Mercedes-Benz combineert 'stofzuiger' Sustaineer met vrachtfiets

Mercedes-Benz komt met een studie op basis van de Sustaineer eSprinter en combineert deze met een elektrische vrachtfiets voor last mile delivery in...

Foto: Siemens

Siemens test succesvol 1 megawatt laden voor e-trucks

Het Megawatt Charging System van Siemens levert voor het eerst 1 MW tijdens tests. Een elektrische truck kan volgens Siemens in circa 30 minuten van...

AMT stond met zijn neus bovenop de F1 fotografeerde details die renstallen nu graag geheim houden. Slicks bestonden kennelijk nog niet en hoe zit het met het derdemachtswortelverband tussen vermogen en cilinderaantal?

Techniek van toen '64: derdemachtswortel beslist Formule 1

"In de Zandvoortse duinen is de stilte weergekeerd", schrijft AMT in 1964. Jim Clark (Lotus) heeft de Formule 1 van Zandvoort gewonnen en zal drie...

Niet dat je in Europa, of de VS binnen een jaar toestemming loskrijgt voor zo’n Xpeng/AeroHT tweeling. Maar ze menen dus wel bloedserieus dit tenminste in China uit te brengen. - Foto: Xpeng

Vliegende auto van Xpeng en AeroHT - echt waar?

Wordt de vliegende auto werkelijkheid? Wel als het aan de Chinese autofabrikant Xpeng ligt. Hoe denken zij het luchtruim te gaan kiezen?