'Van de klant horen wat je goed doet en wat niet, is confronterend en nuttig'

'Van de klant horen wat je goed doet en wat niet, is confronterend en nuttig'

Hoe ontdek je wat klanten echt van jouw dienstverlening vinden? Autobedrijf G. van den Akker in Veghel organiseerde samen met OOMT een workshop met klanten en medewerkers. Eigenaar Geert van de Akker (61) beantwoordt drie vragen over deze workshop.

Wat houdt de workshop in?

“Voor de workshop worden klanten en medewerkers bij elkaar gebracht. Een onafhankelijke gespreksleider van OOMT stelt eerst een aantal vragen aan klanten. Vervolgens mag het team reageren. Zo krijg je een duidelijk beeld van de ervaringen van klanten. Het geeft extra handvatten om de service naar een hoger niveau te brengen.”

Naam: G. van den Akker
Leeftijd: 61 jaar
Bedrijf: Autobedrijf G. van den Akker
Opleiding: MTS Autotechniek Apeldoorn

Hoe is de workshop gegaan?

“We hebben bewust kritische klanten uitgenodigd die niet bang zijn om hun mening te geven. Vooraf was het best spannend. Je stelt jezelf toch kwetsbaar op. Het was interessant om te horen of de klantervaringen aansluiten bij onze eigen inzichten."

De gespreksleider deed zijn best om zoveel mogelijk kritiekpunten boven tafel te krijgen. Uiteindelijk kwamen er slechts twee echte verbeterpunten naar voren. Die hebben we meteen opgepakt.”

Wat waren voor jullie de belangrijkste resultaten?

Geert-van-den-Akker-OOMT
Geert van den Akker

“Tijdens de workshop hoor je rechtstreeks uit de mond van de klant wat je goed doet en wat niet. Dat is confronterend en nuttig. Ik hoor liever wat we verkeerd doen dan dat iemand ontevreden is, niets zegt en weggaat. Het was fijn om te horen dat zelfs de meest kritische klanten blij met ons zijn. Dat is ook een geweldig compliment voor onze medewerkers."

"Ik heb na afloop gezegd dat ik trots op ze ben. Het leuke is: de workshop heeft de band tussen het team en de klanten versterkt. Iedereen kijkt er met een goed gevoel op terug. Zodra de corona-regels het toelaten, gaan we de workshop ook in onze andere vestiging organiseren."

OOMT

Het is waardevol om te weten hoe klanten jouw dienstverlening ervaren. Ga het gesprek aan met klanten en betrek medewerkers daarbij.

Meer weten? Neem contact op met de OOMT Servicedesk via 0800-0155 of mail naar servicedesk@oomt.nl

Dit artikel is gesponsord door OOMT

Foto: Honda

Honda gaat miljarden investeren in productie elektrische auto's

Honda gaat de komende jaren miljarden investeren in de productie van elektrische auto's.

Van de in 2023 via ARN ingezamelde lithium-ion batterijen is 74% gerecycled. - Foto: ARN

Recycling EV-batterijen verdubbeld in 2023

In 2023 is in totaal 263.373 kg aan autobatterijen via ARN voor recycling aangeboden. Ruim het dubbele in vergelijking met het jaar ervoor; toen was...

Foto: Shutterstock

Ayvens Carmarket biedt autobedrijf online toegang tot gebruikte...

Ayvens lanceert Ayvens Carmarket, een platform voor de verkoop van gebruikte auto's aan professionele autohandelaren en dealers.

Foto: Shutterstock

Bovag Autowasbon als klantenbinder voor het autobedrijf

Bovag lanceert de Bovag Autowasbon. Autobedrijven kunnen die cadeau doen aan klanten na een APK of onderhoudsbeurt.

Foto: Shutterstock

ATC-livestream: auto hacken, hoe groot is het gevaar?

Auto's zijn steeds vaker permanent verbonden met het internet. Dat biedt voordelen, maar dergelijke 'connected cars' lopen ook, net als computers,...

Foto's: Peter Aansorgh

Banden retreaden: zo werkt het

Versleten banden kunnen van een nieuw loopvlak worden voorzien. Hoe werkt dit banden retreaden? Dat lees je in dit artikel.

Foto: Shutterstock

EV voor het eerst populairder dan diesel op tweedehandsmarkt

Elektrische voertuigen hebben diesel voor het eerst in een jaar overtroffen in populariteit, terwijl hybride benzineauto's een historisch hoge...

Foto: Shutterstock

Verkoop elektrische auto's stijgt met 9,6%

Er werden in april 9.092 nieuwe EV's geregistreerd, een stijging van 9,6 procent ten opzichte van de 8.299 geregistreerde EV's in april 2023.