Hella Service Partner: "De meest positieve nieuwsbrief ooit"

Hella Service Partner: "De meest positieve nieuwsbrief ooit"

Leveranciers in de automotive branche ondersteunen hun klanten op verschillende manieren in deze coronatijd. Hella steekt haar deelnemers met "De meest positieve Hella Service Partner nieuwsbrief die we ooit gestuurd hebben" een hart onder de riem.

De reden achter de nieuwsbrief: “We denken dat iedereen in deze uitzonderlijke situatie rondom het Covid-19 virus wel wat opbeurend nieuws kan gebruiken.” De nieuwsbrief bevatte kleurplaten om te downloaden voor kinderen en tips om in beweging te blijven. Maar ook nuttige tijdsbesteding voor garagisten, zoals bijvoorbeeld te wijzen op gratis online technische trainingen.

Dat de nieuwsbrief de juiste snaar raakte, bleek uit het feit dat binnen drie dagen al bijna 55% van de ontvangers de nieuwsbrief gelezen had. Hella is voornemens de Hella Service Partner garages komende weken van nog meer nuttig nieuws te voorzien.

Wil jij ook weten hoe je je werkplaatsrendement kan verhogen? Stuur een mailtje naar: info@mywesp.com

"Ja" voor WESP

Daarnaast is Hella één van de deelnemers van de branchebrede WESP-alliantie. Een samenwerking waarbij Nederlandse aftersalespartijen gezamenlijk in actie komen om autobedrijven te ondersteunen in tijden van Corona.

Met het initiatief krijgen ondernemers dagelijks een overzichtelijke rapportage met tips en adviezen om de werkplaatsactiviteiten rendabel te houden.

Fource benaderde diverse distributeurs, grossiers en anderen partijen om het plan van WESP te steunen. Toen Hella gevraagd werd om deel te nemen, was het antwoord direct: ‘Ja’.

Hella Service Partner

Het Hella Service Partner concept is een samenwerking tussen onafhankelijke garages, deelnemende groothandels en HELLA. De samenwerking richt zich op de kernactiviteiten van Hella: verlichting, elektra, elektronica, equipment en remdelen.

Aangesloten garages ontvangen met dit concept zowel technische ondersteuning die helpt om het werk beter uit te voeren als marketingondersteuning om de klant in de werkplaats te krijgen.

Meer informatie over het HELLA Service Partner concept is te vinden op www.hellaservicepartner.nl.

De online trainingen van HELLA zijn te vinden op www.hellatechworld.nl.

Foto: Honda

Honda gaat miljarden investeren in productie elektrische auto's

Honda gaat de komende jaren miljarden investeren in de productie van elektrische auto's.

Van de in 2023 via ARN ingezamelde lithium-ion batterijen is 74% gerecycled. - Foto: ARN

Recycling EV-batterijen verdubbeld in 2023

In 2023 is in totaal 263.373 kg aan autobatterijen via ARN voor recycling aangeboden. Ruim het dubbele in vergelijking met het jaar ervoor; toen was...

Foto: Shutterstock

Ayvens Carmarket biedt autobedrijf online toegang tot gebruikte...

Ayvens lanceert Ayvens Carmarket, een platform voor de verkoop van gebruikte auto's aan professionele autohandelaren en dealers.

Foto: Shutterstock

Bovag Autowasbon als klantenbinder voor het autobedrijf

Bovag lanceert de Bovag Autowasbon. Autobedrijven kunnen die cadeau doen aan klanten na een APK of onderhoudsbeurt.

Foto: Shutterstock

ATC-livestream: auto hacken, hoe groot is het gevaar?

Auto's zijn steeds vaker permanent verbonden met het internet. Dat biedt voordelen, maar dergelijke 'connected cars' lopen ook, net als computers,...

Foto's: Peter Aansorgh

Banden retreaden: zo werkt het

Versleten banden kunnen van een nieuw loopvlak worden voorzien. Hoe werkt dit banden retreaden? Dat lees je in dit artikel.

Foto: Shutterstock

EV voor het eerst populairder dan diesel op tweedehandsmarkt

Elektrische voertuigen hebben diesel voor het eerst in een jaar overtroffen in populariteit, terwijl hybride benzineauto's een historisch hoge...

Foto: Shutterstock

Verkoop elektrische auto's stijgt met 9,6%

Er werden in april 9.092 nieuwe EV's geregistreerd, een stijging van 9,6 procent ten opzichte van de 8.299 geregistreerde EV's in april 2023.