Auto Prof - AMT Live 2020: Tips & Tricks bij onderstelproblemen

Auto Prof - AMT Live 2020: Tips & Tricks bij onderstelproblemen

Een auto trekt naar links of rechts, is erg gevoelig voor spoorvorming, of er zijn andere klachten die te maken hebben met het onderstel. De oorzaak kan meerdere kanten op. Er kan sprake zijn van slijtage, maar ook versnelde slijtage, defecte onderdelen of zelfs affabriek zwakke onderdelen. Olivier Patin van Febi heeft alle kennis in huis voor een praktische kennissessie over onderstelproblemen.

De wielophanging is gedurende de afgelopen decennia flink verandert. Niet verwonderlijk want consumenten verwachten een heel ander type onderstel dan vroeger. Comfortabel of juist sportief. Of een mix van beide.

Tijdens deze kennissessie van Febi duikt Olivier Patin de diepte in. Wat zijn de voor- en nadelen van verschillende type ophanging? Waarom kiest een autofabrikant voor deze constructie? Olivier bekijkt de voertuig-geometrie van dichtbij, geeft je installatie-instructies en brengt je op de hoogte van technische wijzigingen. Ook andere rubber-metaaldelen zoals motor- en versnellingsbaksteunen komen aan bod.

De kennissessie 'Tips & Tricks bij onderstelproblemen' kun je op 11, 12 en 13 februari volgen vanaf 18.30 uur in een van de kennistheaters tijdens Auto Prof - AMT Live in Evenementenhal Gorinchem.

Meer Kennissessies?

Van 11 t/m 13 februari vindt de 2020-editie in Gorinchem plaats. Drie dagen lang automotive vakmanschap met standhouders, innovaties, demo's en natuurlijk een vol programma kennissessies. Daar ben je bij toch?

Registreer je gratis als gast van AMT via autoprof-amtlive.nl/tickets met registratiecode 2501.

Foto: Shutterstock

Column Mark van Abeelen: APK-keurmeester in het beklaagdenbankje

Mag een keurmeester (mede-)verantwoordelijk gehouden worden voor een ongeval en de gevolgen ervan?

Een EV in de werkplaats. Met Aviloo kun je nu de SoH meten én vergelijken met die van andere auto's. Dat moet neer transparantie bieden. - Foto: ANP / Hollandse Hoogte / Rob Engelaar

Aviloo batterijtest vergelijkt SoH met die van vergelijkbare EV's

AVILOO Battery Diagnostics komt met een oplossing die niet alleen de gezondheidstoestand (State of Health, SoH) van de batterij nauwkeurig...

De achterklep zit dicht. Hij kan wel open, maar niet op normale wijze. (Foto: Shutterstock)

Achterklep stribbelt tegen: APK goed- of afkeur?

Ben jij een goede APK-keurmeester? Ga de uitdaging aan en test je kennis in de AMT APK Keurmeester Quiz. Deze keer stribbelt de achterklep van een...

Gegevens over de batterijgezondheid worden verzameld via de OBD-poort van de auto. - Foto: Mahle

Batterijdiagnosesysteem E-Health Charge van Mahle binnenkort in...

Mahle Aftermarket heeft zijn batterijdiagnosesysteem E-Health Charge in Europa gelanceerd. Dit systeem levert volgens Mahle de snelste statische...

De Porsche 911 Targa in metallic green blijft voor Jasper een droom om ooit in te kunnen rijden. Foto: Herbert Wiggerman

Trotse autotechnicus Jasper van Dijk: 'Te veel futuristisch design...

Jasper is enorm gemotiveerd om zich verder te ontwikkelen in de autobranche en droomt er zelfs van om zelf te gaan ondernemen.

Voor een nieuwe turbo is het gieten van de verschillende metalen onderdelen noodzakelijk. Voor deze gereviseerde van C&E Turbochargers hoefde dat niet..

Trend in revisie zet door: meer elektronica

Tijdens de garantieperiode worden onderdelen vaak door de fabrikant vervangen, maar zodra deze periode voorbij is, wordt revisie aantrekkelijker....

Foto: Shutterstock

Column Erwin den Hoed: 'Zonnige toekomst voor schadeherstel én...

Erwin den Hoed was voor AMT bij Bovag's eerste schadeherstelcongres. Hij zag een zonnige toekomst voor schadeherstellers én voor gereviseerde...

Een Maserati 4.9 V8 ombouwen naar dry sump-smering betekent lang zoeken naar de juiste onderdelen die ook nog eens duur zijn. Bert Hijnekamp houdt wel van dit soort uitdagingen. “Als een klant het wil betalen, kunnen we alles maken.” - Foto: Mike Tekst & Beeld

Zo lost HRW tekort aan revisietechnici op: 'Ik verzamel...

"In Nederland staan drie keer zoveel krukasslijpbanken als dat er mensen zijn om ze te bedienen. Revisietechnici zijn schaars", zegt Bert Hijnekamp...