Daniëlle van der Geest: "Het is leuk om elkaar complimenten te geven"

Daniëlle van der Geest: "Het is leuk om elkaar complimenten te geven"

Auto Maas in Aalsmeer heeft een klein en hecht team. Medewerkers voelen zich betrokken bij klanten en bij elkaar, vertelt kwaliteitsmanager Daniëlle van der Geest van Auto Maas. Ondanks dat de sfeer altijd al goed was in het bedrijf, ontdekten teamleden verrassende nieuwe dingen over elkaar tijdens de OOMT-workshop Magazine Cover. "Als collega's jouw sterke punten benoemen, is dat altijd leuk om te horen."

Auto Maas bestaat sinds 1911. De afgelopen 108 jaar was het autobedrijf dealer van verschillende merken. Sinds vorig jaar is Auto Maas servicepartner van Seat en Skoda. Daarnaast zijn ook andere automerken welkom. “We doen waar we goed in zijn”, vertelt Daniëlle van der Geest. “Onze kracht zit in onze kleinschaligheid, ons hoge serviceniveau en het persoonlijke contact met onze klanten. Dat is onze toegevoegde waarde.”

Een teamworkshop heeft een positief effect op het hele bedrijf”

Door de lange historie heeft het bedrijf veel trouwe klanten. “Veel mensen komen van generatie op generatie naar ons toe.” Het bedrijf mag dan een lange geschiedenis hebben, de vakkennis is helemaal bij de tijd, aldus Daniëlle. “Als servicepartner gaan we regelmatig op training. We volgen ook trainingen die voor ons niet verplicht zijn. Begin december gaat een van onze technici naar een internationale EV-training in Spanje. Op dit moment wordt de laadinfrastructuur in orde gemaakt en het juiste gereedschap aangeschaft. De elektrische auto’s van onze merken komen eraan. Daar willen we klaar voor zijn.”

Betrokkenheid

Tijdens de OOMT-workshop ‘Magazine Cover’ leerde het team van Auto Maas elkaar nog beter kennen.

Bij Auto Maas werken 12 mensen. Dat is inclusief directie, administratie, leerling en zaterdaghulp. “We hebben een platte organisatie. Iedereen staat naast elkaar”, zegt Daniëlle van der Geest. “De eigenaar werkt zelf mee in de werkplaats. Binnen het bedrijf leeft sterk het gevoel dat we samen verantwoordelijk zijn voor wat we doen. De betrokkenheid is groot.”

De afgelopen vijf jaar zijn er diverse nieuwe medewerkers in dienst gekomen. Toen Daniëlle van der Geest hoorde over de workshops van OOMT was ze meteen geïnteresseerd.

“Onze servicemanager werkt hier al 48 jaar. De jongste medewerker werkt hier net een paar maanden. Een teamworkshop is ideaal om elkaar beter te leren kennen.” Ze maakt een afspraak met een OOMT-bedrijfsadviseur en vraagt om advies. “De bedrijfsadviseur luisterde naar onze wensen en raadde ons de workshop ‘Magazine Cover’ aan. Dus hebben we dat gedaan.”

OOMT-workshops: leren van elkaar

Alles leren over gastvrijheid en klantwensen. Samen met je collega’s een magazine cover maken. Als team ontsnappen uit een escape room. Of nieuwe dingen over jezelf en jouw collega’s leren met stand-up comedy. De OOMT-workshops Door de Ogen van de Klant, Magazine Cover, Escape Room en Automotive Got Talent zijn leuk en leerzaam. Meer weten of aanmelden? Kijk op www.oomt.nl of bel de OOMT Servicedesk via 0800-0155.

Positieve teksten

Voor het team is de workshop een verrassing. “Ik heb vooraf alleen gezegd dat er een teamavond zou zijn, maar niet wat we gingen doen.” De workshop wordt gegeven in de eigen showroom. Aan het begin van de workshop sputteren een paar collega’s tegen. “Ze moesten even schakelen, maar iedereen was snel opgewarmd. De workshop is afwisselend en de trainer is enthousiast. Ze zorgt ervoor dat iedereen zich thuisvoelt en meedoet.”

Een onderdeel van de workshop is de complimentenronde. Collega’s geven elkaar kaartjes met positieve teksten. “Zo ontdek je hoe collega’s over je denken en wat ze goed aan je vinden. Je krijgt positieve feedback. Ook over dingen waar je zelf niet zo bij stilstaat.” Daniëlle kijkt met een goed gevoel op de workshop terug. “Bij persoonlijke ontwikkeling denk je al gauw aan technische trainingen. Een teamworkshop heeft een positief effect op het hele bedrijf. Ik kan het iedereen aanraden.”

Dit artikel is gesponsord door OOMT.

Foto: Honda

Honda gaat miljarden investeren in productie elektrische auto's

Honda gaat de komende jaren miljarden investeren in de productie van elektrische auto's.

Van de in 2023 via ARN ingezamelde lithium-ion batterijen is 74% gerecycled. - Foto: ARN

Recycling EV-batterijen verdubbeld in 2023

In 2023 is in totaal 263.373 kg aan autobatterijen via ARN voor recycling aangeboden. Ruim het dubbele in vergelijking met het jaar ervoor; toen was...

Foto: Shutterstock

Ayvens Carmarket biedt autobedrijf online toegang tot gebruikte...

Ayvens lanceert Ayvens Carmarket, een platform voor de verkoop van gebruikte auto's aan professionele autohandelaren en dealers.

Foto: Shutterstock

Bovag Autowasbon als klantenbinder voor het autobedrijf

Bovag lanceert de Bovag Autowasbon. Autobedrijven kunnen die cadeau doen aan klanten na een APK of onderhoudsbeurt.

Foto: Shutterstock

ATC-livestream: auto hacken, hoe groot is het gevaar?

Auto's zijn steeds vaker permanent verbonden met het internet. Dat biedt voordelen, maar dergelijke 'connected cars' lopen ook, net als computers,...

Foto's: Peter Aansorgh

Banden retreaden: zo werkt het

Versleten banden kunnen van een nieuw loopvlak worden voorzien. Hoe werkt dit banden retreaden? Dat lees je in dit artikel.

Foto: Shutterstock

EV voor het eerst populairder dan diesel op tweedehandsmarkt

Elektrische voertuigen hebben diesel voor het eerst in een jaar overtroffen in populariteit, terwijl hybride benzineauto's een historisch hoge...

Foto: Shutterstock

Verkoop elektrische auto's stijgt met 9,6%

Er werden in april 9.092 nieuwe EV's geregistreerd, een stijging van 9,6 procent ten opzichte van de 8.299 geregistreerde EV's in april 2023.