Met Dyno Chiptuning Files bied je zelf tuning aan

Met Dyno Chiptuning Files bied je zelf tuning aan

Steeds meer autobedrijven bieden chiptuning aan, maar waarom brengen ze de auto's van hun klanten naar een autotuner? Dyno Chiptuning Files helpt garagebedrijven dat zelf te doen en levert een Autotuner Flasher-kit. Hoe werkt dat?

Dyno Chiptuning Files is een specialist op het gebied van motormanagement optimalisatie, anders gezegd: chiptuning. Dyno Chiptuning Files bestaat sinds 2010 en levert op maat gemaakte tuningbestanden. Het werkt heel eenvoudig en er zijn slechts vier stappen nodig: eerst maak je een gratis account aan, dan koop je met iDEAL of PayPal 'credits', vervolgens upload je de tuningsoftware die je aangepast wilt hebben en ten slotte download je het door gekwalificeerde programmeurs aangepaste bestand. Zo makkelijk is het.

Wat kun je tunen?

Wat niet? Je kunt diesel- en benzinemotoren meer vermogen geven, je kunt kampeerwagens zuiniger laten rijden (of met meer koppel in de bergen) en je kunt bestelbusjes maximeren op 120 km/u. Je kunt start/stop-systemen, cilinderuitschakeling of 'launch control' uitzetten. Je kunt foutcodes wegschrijven en problemen oplossen, zoals storingen die ontstaan door over- of onderboost.

Heb je trillingen in een DSG/automatische versnellingsbak, wil je dat de bak minder snel opschakelt, wil je dat de koppeling eerder aangrijpt of de druk verhogen zodat de koppeling niet meer slipt? Alles dat door software wordt aangestuurd is softwarematig aan te passen.

Heel vaak is tunen een slim alternatief voor dure reparaties. Er zijn goedkope 'slave tools', waarbij je data kunt uitlezen en schrijven en 'master tools', die de optie bieden om op maat aan te passen.

Meer dan 150.000 bestanden

Het zijn vier simpele stappen: op www.dyno-chiptuningfiles.com maak je een account aan, je koopt 'credits', upload de tuningsoftware en dan kies je uit het menu wat je wilt tunen. Zie je door de bomen het bos niet meer? Dat kan, want een populaire auto als de Mercedes 200 CDi heeft al vijftig verschillende softwareversies en dan moet je nog kiezen wat je wilt: meer vermogen stage 1, meer vermogen stage 2, meer vermogen stage 3, Dtc, Vmax uit, DSG-bak, enzovoorts.

Dyno Chiptuning Files heeft altijd de juiste versie en heeft meer dan 150.000 bestanden op voorraad. Als je je keuze gemaakt hebt download je het aangepaste bestand. Gemiddeld staat je tuningbestand al na zeventien minuten klaar.

Chiptuning en garagisten: interessante marge

Dyno Chiptuning Files ziet het als haar missie om bedrijven te voorzien van kwalitatief hoogwaardige motormanagement software; daarmee kunnen garagebedrijven hun klanten op een nog betere manier bedienen. Alle bestanden die verkocht worden, zijn van hoge kwaliteit, veilig en getest.

Het bedrijf heeft een eigen onderzoeksafdeling en gebruikt de meest geavanceerde 4x4 Dyno Star-testbank om de beste resultaten te bereiken bij het hercalculeren van de ECU. Voor garagebedrijven kan tunen een interessante marge opleveren.

Steeds meer autobedrijven bieden chiptuning aan hun klanten aan, maar waarom brengen ze die auto's naar een autotuner? Waarom zou je dat niet zelf doen?

Tune zelf met Autotuner Flasher

Dyno Chiptuning Files heeft wereldwijd vijftienduizend klanten; van Australië tot Zuid-Amerika. Meer dan de helft daarvan zijn repeterende klanten: autobedrijven, die actief tunen voor hun klanten. Dat levert die garagebedrijven extra omzet op. Moeilijk is het niet. Je hebt een diagnosekast nodig, waarmee je via je laptop en de OBD-stekker in de auto de software kunt plaatsen. Het bedrijf levert deze Autotuner Flasher-kit (voor 'slave' bestanden) voor 2.900,- euro (exclusief BTW). Je krijgt er tien gratis credits bij, zodat je gelijk kunt beginnen met het terugverdienen van je investering.

Waarborg de kwaliteit

Je kunt bij Dyno Chiptuning Files ook terecht om jouw kennis van chiptuning uit te breiden. Er zijn diverse cursussen op verschillende niveaus op het gebied van datalogging en chiptuning. Datalogging is een belangrijk onderdeel tijdens het tunen, waarbij belangrijke data wordt uitgelezen om te controleren of software en mechaniek goed op elkaar zijn afgestemd.

Het bedrijf heeft alles in huis om de beginnende tuner op weg te helpen met goede documentatie en een toegankelijke klantenservice, waarbij persoonlijk contact altijd mogelijk is.

Dit artikel is gesponsord door Dyno Chiptuning Files. 

OOMT webinar: veilig werken met machines en gereedschap

OOMT webinar: veilig werken met machines en gereedschap

Veilig werken is een belangrijk thema in de autobranche, vooral nu elektrische auto's steeds meer voorkomen. Het onderhoud van deze vervoersmiddelen vereist specifieke vaardigheden en procedures. Daarnaast blijft het onderhoud van de grootste groep - de traditionele brandstofauto's - een essentieel onderdeel van het werk. Hoe zorg je ervoor dat je risico's vermijdt? En hoe breng je veilig en gezond werken onder de aandacht? Daarover gaat het komende OOMT-webinar.

Turbo vervangen en speling op de wastegate klep: wat nu?

Turbo vervangen en speling op de wastegate klep: wat nu?

Een garagist vraagt Turbo's Hoet om raad. Hij heeft de turbo van een Peugeot 308 1.6THP uit 2012 vervangen, maar de auto heeft nog steeds geen vermogen. Alles wijst erop dat de turbo wel de oorzaak was voor deze storing. Wat nu?

Naomie en Tim de Kruijf zijn Autovakmeesters geworden. "Wij weten precies wat een formule voor ons moet doen."

Generalist en toch merkspecialist dankzij Autovakmeester

Tim en Naomie de Kruijf van Auto Zagato krijgen dagelijks Italiaanse auto's in hun autobedrijf. Maar het marktaandeel van Fiat, Alfa Romeo en Lancia loopt langzaam terug, dus wat doe je dan? Tim en Naomie hebben de oplossing: ze blijven specialist in Italiaanse auto's en zoeken een partner die hen helpt om ook andere merken binnen te halen. Die partner is Autovakmeester. Aan werk hebben Tim en Naomie inmiddels geen gebrek. "We zitten ramvol." Wat doet Autovakmeester voor Auto Zagato?

Autovakmeester: de formule van vertrouwen en enthousiasme

Autovakmeester: de formule van vertrouwen en enthousiasme

Jelle Segers uit Beringe sloot zijn autobedrijf aan bij Autovakmeester. Het bedrijf groeit nu zo snel, dat hij er zelf beduusd van is. "Af en toe moet ik een stapje terug doen en om mij heen kijken wat ik in drie jaar tijd heb bereikt. Het is een jongensdroom die is uitgekomen." Waarom groeit zijn bedrijf zo snel?

Hoe AD Garage de groei van Bergmans Auto's versnelt

Hoe AD Garage de groei van Bergmans Auto's versnelt

Stel je een krachtig trio voor van distributeur, grossier en garagebedrijf. Samen vormen ze een drietrapsraket naar succes en dat is precies wat...

Rogier Roet, formulemanager van AutoFirst.

AutoFirst: topservice en efficiënte bedrijfsvoering

AutoFirst komt uit het BOVAG ROSA onderzoek als een van de best gewaardeerde garageformules van Nederland. Dankzij effectieve marketingondersteuning...

OOMT begeleidt en adviseert leermeesters voor succesvolle studenten

OOMT begeleidt en adviseert leermeesters voor succesvolle studenten

Om studenten succesvol hun opleiding af te laten ronden is de rol van een leermeester essentieel. Sinds afgelopen jaar richt een BBL-adviseur van...

Bezoek de garage van de toekomst tijdens Auto Prof 2025

Bezoek de garage van de toekomst tijdens Auto Prof 2025

Heb je ooit nagedacht over hoe de garage van de toekomst eruitziet? Tijdens Auto Prof 2025 krijg je de kans om deze toekomst te verkennen. Met een...

Jaap Zwaan van IBKI over de Launch EVO van AA Equipment Support: "Het is de enige oplossing die zowel praktisch als betaalbaar was."

Hoe ga je efficiënt om met OBFCM?

Bij de APK2 is het meten en doorsturen van OBFCM brandstofgegevens essentieel. Om deze uitdaging aan te gaan, kiest exameninstituut IBKI voor een...

Zero Emission | Ecomobiel toont duurzame vernieuwing in mobiliteit

Zero Emission | Ecomobiel toont duurzame vernieuwing in mobiliteit

Energietekorten, prijsstijgingen en leveringsonzekerheid. Woningnood en de stikstofcrisis. Hardnekkige maatschappelijke vraagstukken die van invloed...

De volautomatische Gear Tronic III van LIQUI MOLY is een ideale klantenbinder. Je voorkomt er typische automaatklachten mee en lost er problemen mee op.

Gear Tronic III lost olieproblemen op

Bij een standaard ATF-verversing blijft zowat de helft van de ATF achter in de koppelomvormer, oliekoeler en -leidingen. Daardoor veroorzaakt het...

Wat is er beter dan één Porsche 992 Turbo S met dik duizend pk? Juist ja... - Foto's: Friedrich Motorsport

Porsche 992 Turbo S op steroïden: 1.069 pk en 1.235 Nm koppel

Friedrich Motorsport in het Duitse Lichtenfels doorbreekt de 1.000 pk barrière met hun jongste versie van de Porsche 992 Turbo S.